Gå til innhold

Kjøpe bærbar til under 20.000. Trenger gode tips.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal snart kjøbe bærbar og har et tenkt budsjett på rundt 20.000 helst under. Jeg har tenkt mest på en 15" Powerbook, 1.67ghz, 1.5 gig RAM og Radeon Mobility 9700 128. Men etter hvert har jeg blitt gjort oppmerksom på at en windows PC har en betydelig bedre ytelse. Pentium M prossesoren skal vist knuse G4 og du kan få mye bedre grafikkløsninger, samt ekstra ting som TV-tuner som mac nekter deg.

 

Problemet mitt er da bare at det er så vidt forskjellige typer bærbare med priser i hele spekteret. Jeg aner ikke hva som er gode kjøp eller ikke. Det jeg tenker mest på å bruke denne bærbare til er nok spill (hvorfor ellers kjøpe så dyr...). Vet at det ikke blir like bra ytelse som en stasjonær, men finnes det noen gode allikevell? World of Warcraft skal visstnok ikke ha så veldig god ytelse på mac samt Battlefield 2 ikke kommer (før på en lang lang tid iallefall...).

 

Og hvordan fungerer egentlig en bærbar pc i forhold til mac? Har nå en iBook som jeg synes virker godt. Tenker spesielt på dvale-funksjonen. Jeg kan når som helst bare flippe igjen maskinen og den går i dvale, og så kan jeg flippe den opp igjen og så er den umiddelbart igang igjen, om det så er et spill jeg var inne i. Er det slik på vanlige pc bærbare også, eller er det litt "loading"?

 

Og er alle PC-bærbare like stygge som de jeg har sett til nå :)?

 

(helst ikke start en debatt om mac-vs-pc :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvordan fungerer egentlig en bærbar pc i forhold til mac? Har nå en iBook som jeg synes virker godt. Tenker spesielt på dvale-funksjonen. Jeg kan når som helst bare flippe igjen maskinen og den går i dvale, og så kan jeg flippe den opp igjen og så er den umiddelbart igang igjen, om det så er et spill jeg var inne i. Er det slik på vanlige pc bærbare også, eller er det litt "loading"?

Det kan du gjøre på vanlig pc og. Det gjør jeg på min hele tiden, klapper igjen når jeg ikke bruker den, og når jeg tar den opp er du inne på 2 sekunder. PC-en bruker ca. 0.5% batteri i timen når den er klappa igjen. :p

 

TV-tuner finnes til Mac. Bestefaren min har en Powerbook G4 12" med en TV-tuner han kjøpte fra Apple Store, den funker veldig bra. :)

 

Har ikke prøvd World of Warcraft på Mac, men har prøvd Warcraft 3, det var ikke noe særlig. :no: Men så er jo MR9700 et mye bedre kort enn FX Go5200 da, i tillegg til at Mac-driverne til ATI-kort er betydelig mye bedre!

 

Har selv en Dell Inspiron 9300 som jeg er veldig fornøyd med, men den kan bli litt for for de aller fleste. :tease:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...