Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen ved oppdatering av drivere| FIKSET


Anbefalte innlegg

Har fått maskinen til å fungere, men nå har jeg fått et nytt problem. Har nettopp innstallert Windows XP. Når jeg prøver å innstallere driverene får jeg bluescreen. Bluescreenen kommer så fort jeg prøver å lese fra dvd-rom'en. Feilmeldingen er "MACHINE_CHECK_EXCEPTION"

Hva skal jeg gjøre?

 

Edit: teknisk informasjon er: 0x0000009c (0x00000004, 0x8053f0f0,0xb2000000,0x00070f0f)

 

Sier meg ingenting. Står også at jeg skal deaktivere Bios-minnealternativer som bufring eller skygging.

 

Hovedkortet er et Dfi SLi-D.

 

Fikset: dvd spilleren måtte ha egen kabel og måtte stå som master.

Endret av snufft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eneste jeg klarer finne ut av, er at den koden definitvt står for et hardware problem :-/

 

og ut i fra det, hadde jeg vel sjekka om kabelen til cdrom står skikkelig i, at jumper settingen er korrekt, og at den er riktig satt opp i bios..

 

alternativt også kjørt en test på ram brikkene, da denne feilen ofte kommer opp i forbindelse med det (ikke at jeg forsår hvorfor det skulle ha noe å si med dvd-avlesing men.. KAN jo være en minne-konflikt)

 

ellers er kanskje dette interessant informasjon?

 

0x0000009C: MACHINE_CHECK_EXCEPTION

(Click to consult the online MSDN article.)

 

This is a hardware issue: an unrecoverable hardware error has occurred. The parameters have different meanings depending on what type of CPU you have but, while diagnostic, rarely lead to a clear solution. Most commonly it results from overheating, from failed hardware (RAM, CPU, hardware bus, power supply, etc.), or from pushing hardware beyond its capabilities (e.g., overclocking a CPU).

 

Error Message: STOP: 0x0000009C...{KB 329284} Win XP

 

Understanding and Troubleshooting the Stop 0x0000009C Screen {KB 162363} Win NT4, Win 2000

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...