Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dau PC etter flyttesjau...


Anbefalte innlegg

Etter gårsdagens flyttesjau skulle jeg idag sette opp maskina igjen, men..den er dau. det eneste som skjer er at LED'ene på strømforsyninga og inni av/på-knappen (!) blinker ganske febrilsk. that's it. viftene står, diskene står, alt står..utenom de LED'ene da..

 

Jeg satte maskina baki en varebil, kjørte avgårde og da jeg kom fram lå den...dumt å sette den sånn? ja! men, uansett, det er jo mer enn sannsynlig at et eller annet har fått seg en karamell da den tippa over. problemet mitt er bare å finne ut hva..noen som har en teori?

 

Det er litt krise...eksamen nærmer seg, og jeg TRENGER maskina! :dontgetit:

 

 

hilfe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden ingen svarer, så kan jeg komme med det JEG ville gjort. Hvis alt kjører så tipper jeg det er en feil på hovedkortet/skjermkort/cpu og da ville jeg evt prøvd å bytte ut ihvertfall skjermkortet eller no, og se etter fysisk skade på delene før du gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

men alt kjører ikke...INGENTING kjører..? det er kun de LED'ene som blinker..på strømforsyninga, og den som står inni av/på-bryteren frampå kabinettet.

 

hva er sannsynligheten for at strømforsyninga ikke fungerer som den skal? om den var ødelagt, ville det vært sånn at ABSOLUTT ingenting fungerte, ikke engang lys i LED'ene? (som sagt, de blinker...)

 

ellers er det absolutt ingenting som skjer. viftene står stille, alt er stille, ingenting går rundt inni der..

Lenke til kommentar

Nå har jeg plukka maskinen i fillebiter, og gått over hver eneste lille kabel og bryter og ja..i det hele tatt. alt sitter som det skal, såvidt jeg kan fatte og begripe.

 

Så da er vel spørsmålet..hva er mest sannsynlig at jeg må bytte? strømforsyninga virker for meg som den tingen som ikke funker. men..jeg har desverre ikke så mye peiling. hadde vært innmari kjekt med innspill fra noen som har vært borti noe liknende, eller som har en ide om hva som eventuelt er den delen/komponentet som kan ha fått såpass juling at det rett og slett kan være ødelagt?

 

som jeg skreiv, så var det som skjedde at maskina rett og slett tippa over baki varebilen under "den store flyttesjauen" igår... ;)

Lenke til kommentar

okei. la oss så si at jeg renner til og kjøper ny PSU...noen anbefalinger, anyone?

 

Den som står i er no møl som leverer 250 watt, men det er vel ikke noe særlig? (maskina er en 7-8 mnd gammel HP, ikkeno fancy, og med et minimum av utstyr :ermm: )

Noen anbefalinger på merke/type/sånne ting?

 

 

 

..er veldig takknemlig for tips og råd her - er ikke så altfor kompetent på området, men "tøff" nok til å mekke selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...