Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen skrur seg plutselig av eller fryser


Anbefalte innlegg

Hei

 

Når jeg spiller skrur pcen seg plutesilg av og på, når den starter igjen kommer det opp en melding om at windows har gjenopprettet et alvorlig problem. denne meldingen kommer ikke alltid etter at dataen har skrud seg av.

 

Noen ganger kan jeg spille i mange timer utenatt den skruer seg av men noen ganger skrur den seg av etter bare noen minutter med spilling.

 

Hva kan være problemet?

 

(jeg har scanna maskinen for virus og spyware med northon antivirus 2005, spypot S&D og Ad aware)

 

Kan det være varme som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan det godt hende er problemet.

Har problemet nylig oppstått, eller har du hatt lignende problemer med samme pc før?

Er maskinen gammel? Hva er maskinvaren din?

Hva er temp? (Installer f.eks MotherBoard Monitor 5 for å lese av CPU og HK temp)

Maskinen er nesten helt ny bygde den for en måned siden.

Tempen på CPU er ca 48 til 52 grader under spilling og skjermkortet ligger på 50 til 75 under spilling.

 

maskinvare:

 

Hovedkort: Abit Fatal1ty AA8XE s775

 

CPU: Intel P4 3,4 Ghz Klokket til 4,1 Ghz

 

Skjermkort: HIS Radeon X850XT PCIe

 

RAM: OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition PC-4200

 

PSU: MIST 500W

 

CPU Kjøler Thermalright XP-120

 

(Jeg hadde MSI Radeon X850XT før med det måtte jeg senne inn PGA defekt vifte den restartet seg ikke når jeg hadde det skjermkortet).

Endret av jossimd
Lenke til kommentar
Klokk ned litt du.... Det er nok varme som er problemet...

 

 

*edit*: Pc er jo ganske ny, men sjekk om det er mye støv i cpu og skjermkort vifter.... Støv er noe dritt...

Det er nok ikke CPUen som er for varm tror det er skjermkortet ska skjekke om det er støv i vifta.

Endret av jossimd
Lenke til kommentar
Det kan godt hende det er klokking av CPU som ikke er helt korrekt.

Pga. når du belaster maskinen, så restarter maskinen seg. Med andre ord, du har stabilitets problemer.

Klokk ned til default, da kan det hende du blir kvitt problemet. 3,4GHz er jo mer enn nok.

Jeg tror ikke det er CPU fordi den va klokket til 4,1 Ghz når jeg hadde det gamle kortet og da hadde jeg ikke dette problemet.

 

så det er nok varmen på skjermkortet men jeg kan jo teste og sette CPUen til 3,4 igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...