carl-kr. Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) hei! fikk min telenor adsl-pakke idag. jeg fikk et slikt Thomson speedtouch 510i modem. er det mulighet for å bruke dette modemet trådløst og hva er det jeg trenger for å gjøre så?? jeg har telefonkontakten laaangt unna dær jeg har pc`en. og grunnen til at jeg skaffet meg adsl var å slippe denne ledningen tvers igjennom huset. takker for hjelp er lut lei ledninger!! Endret 30. mai 2005 av carl-kr.
Kenti Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) Kjøp et trådløst aksesspunkt og koble dette til modemet ditt. Sett i et trådløst nettverkskort i pcen og du har trådløst nett. Altså: modem -> AP -> pc Endret 30. mai 2005 av Kenti
carl-kr. Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Kjøp et trådløst aksesspunkt og koble dette til modemet ditt. Sett i et trådløst nettverkskort i pcen og du har trådløst nett. Altså: modem -> AP -> pc ok! hvor mye koster dette?? ikke så mye håper jeg er det noen som kan gi meg en link?
Kenti Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 (endret) De fleste har pakker til 6-700 kr med AP og kort. Bare sjekk linkene til webshopene på hardware f.eks. Endret 31. mai 2005 av Kenti
carl-kr. Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 kjøpte meg en router og trådløst nettverks kort. fungerer bra komm på 1100,- da kjøpte i den lokale data sjappa. bor lang utpå landet så prisene er litt stive. smc 2804WBR V.2 og et CNet CWP- 854 hvis noen kjenner til merkene. hvordan sikrer jeg nettet mitt mot uvedkommende?? ikke det at jeg tror noen blir å hakke seg inn på meg,men man vet aldri.
Kenti Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Bra. Ang. sikkerheten står det i bruksanvisningen til APen/routeren. Du kan bl.a. bruke MAC-filtrering, WEP/WPA-kryptering (er nok WPA om det er en nyere router/AP). Men som sagt, bare les i bruksanvisningen så ordner det seg nok Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå