Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved start av spill


Anbefalte innlegg

Så fort jeg starter opp ett spill blir skjermen blå, og jeg får følgene feilmelding:

 

Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

 

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt gjør du følgene:

 

Kontroller at du har nok diskplass. Hvis det er angitt en driver i stoppmeldingen, deaktiverer du driveren eller kontakter produsenten for å få driveroppdateringer. Prøv å bytte Videokort.

 

Ta kontakt med maskinvarelevrandøren for å få BIOS-oppdateringer. Deaktiver alternativer for BIOS-minne, som for eksempel bufring eller skygging.

 

Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer og velger sikkermodus.

 

Teknisk informasjon:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x853B9E22, 0xF6CDCA10, 0x00000000)

 

Starter dumping av fysisk minne

 

Noen som kan hjelpe?

Det eneste jeg ikke har testa av det som står der er "Deaktiver alternativer for BIOS-minne, som for eksempel bufring eller skygging.", siden jeg ikke veit hvordan jeg gjør det.

 

Har forøvrig en Asus p4pe hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen min er en 2,66GHz pentium 4, med et radeon 9800pro skjermkort.

Hovedkortet er som sagt et asus pep4 kort.

Jeg bruker windows xp professional sp2.

Av hardisker så har jeg en wd 200gb og en maxtor på 120.

 

Maskinen er egentlig ganske ustabil, og har noe adware/spyware jeg ikke klarer å fjerne med ad-aware.

 

CPUen er ganske varm. Den ligger på 60 grader når maskinen har stått på en stund, selv om jeg ikke har brukt noen tyngre aplikasjoner.

 

Jeg har testet flere forskjellige drivere, men det hjelper lite.

Endret av bioneuf
Lenke til kommentar

Dette bør du gjøre manuellt:

* Sett inn cden og start maskinen på nytt.

* Velg at du vil legge inn et nytt eksemplar av windows.

* Når du kommer til valg av partisjon, så slett den gamle, og opprett en ny der den gamle var. (så får du bort det gamle).

* Velg den nye partisjonen.

Lenke til kommentar
Jeg tror maskinen din trenger en ordentlig opprydding, altså formatéring av c:\.

 

Dessuten bør du få senket temperaturen på prosessoren din. Er den overklokket? Du bør kanskje kjøpe en bedre vifte.

no offence, men dette er bull*** ;)

er mange grunner til å formattere, men spyware er ikke en av dem.

ang. senking av temperaturen.. synes det er godt gjort å vite at det trengs, uten å vite hva slags socket det er, og uansett er ikke 60grader kritisk.

 

efikkan:

hvorfor repartisjonere før formattering? om det er eventuell disk-feil er det mye bedre å finne ut av det med scandisk (eller

chkdsk /f /r c:

i winXP/NT)

repartisjonering har ellers ingen nytteverdi annet en om man vil endre på størrelsen.

 

Derimot NÅR man formaterer, så er det mye bedre å velge "vanlig" formatering fremfor "hurtigformatering", da dette ikke bare gjør mer enn å slette indexeringen, men faktisk slette headere fra hver eneste fil på HDD'n, og da også samtidig teste for feil ;)

 

men tilbake til problemet.. tar du en titt her, vil du finne mange løsningsforslag, hvorav det jeg tror passer best til deg er feil med ram-brikken(e)

 

håper linken er til hjelp :thumbup:

Endret av wamp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...