Gå til innhold

Overføre VHS til PC

Ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å ta opp fra video til PC så jeg kan overføre noen gamle videofilmer til DVD. Hva slags kort trenger jeg (har R9700, men det har bare tv-out), og kan jeg kjøpe noe som kan brukes for å overføre fra vhs til pc gjennom usb-porten? Hva anbefaler dere? (under 500kr hvis det er mulig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 500 kr kan du gå for TerraTec Cinergy 400 TV :)

helt topp for VHS til DVD overføring eller en ATI Radeon X800 XT VIVO (vis du vil bytte ut gfxkortet ditt :D)

Skrevet

1. Skaff deg en BRA og lite brukt VHS spiller og finn den beste VHS kasetten du har

2. Koble til S-Video eller Composite til Composite/S-Video out på VHSen og Composite/S-Video inn på tvkortet

3. Bruk WinDVR 3.0 å ta det opp (gir best kvalittet !) :)

Skrevet
1. Skaff deg en BRA og lite brukt VHS spiller og finn den beste VHS kasetten du har

2. Koble til S-Video eller Composite til Composite/S-Video out på VHSen og Composite/S-Video inn på tvkortet

3. Bruk WinDVR 3.0 å ta det opp (gir best kvalittet !) :)

Takk for svar!

Så det er mulig å overføre uten noe spesielt utstyr??

Skrevet (endret)

Personlig har jeg dårlig erfaring med kvailteten på bildene etter å ha grabbet filmene over til avi filer, mye flamming i farger. + støy i bilde.

Disse kortene ble brukt

7500 (Hercules) All in wonder kort fra ATI + ATI800 serien ASUS vivo

Kjøpt derfor et Canon mv750i video kamera med analog in. overført deretter til dv - PC -dvd. med bra resultat. Bedre farger og mindre støy.

Endret av tag1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...