Gå til innhold

Bærbar PC til kr 10-13000,-


Anbefalte innlegg

Har sett litt på PS DATA sine Tundra PC'er, og det er noen som er aktuelle der.

 

Mest aktuell

Tundra 1556 R

Hva slags grafikk-kort er det på denne?

 

Mine minimumskrav:

1GB minne

60GB harddisk

128MB grafikk

14,1" skjerm(helst 15")

 

Har aldri hørt om PS DATA før, er det noe å satse på?

 

Andre forslag med specs ganske like de på 1556R?

 

Edit: fjernet en PC som bare hadde 64MB grafikk

 

Edit 2: Bruksområder

Skriving:25%

Film og musikk: 25%

Spill: 25%

Surfing: 25%

Endret av 31137
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg mener at psdata er i samme kategori som komplett.no. Så det er en trygg og seriøs aktør på det norske markede.

 

Jeg ville personlig gått for tundra 1588X, da den bygger på nyere teknologi og er raskere.

Jo, det var den jeg så på i utgangspunktet, men den hadde bare 64MB grafikkminne

Lenke til kommentar
:thumbup: har du set denne kunne jeg ha kjøpt den hadde jeg tat den isteden har jo knall grafikk kort og god batterikapastet å 1024MB 533MHz DDR2 +Intel Pe, 1.73ghz, 533MHz FSB, 2MB cache i tileg 15.4" WXGA .

se denne.

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48321

Jjoda, men den er 1,73GHz igjen..

 

Noen som vet noe om grafikk-kortet i Tundra 1556R??

Det står bare:

Grafikk: Intel integrert VGA chip

Lenke til kommentar
:thumbup: har du set denne kunne jeg ha kjøpt den hadde jeg tat den isteden har jo knall grafikk kort og god batterikapastet å 1024MB 533MHz DDR2 +Intel Pe, 1.73ghz, 533MHz FSB, 2MB cache i tileg 15.4" WXGA .

se denne.

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48321

Jjoda, men den er 1,73GHz igjen..

 

Noen som vet noe om grafikk-kortet i Tundra 1556R??

Det står bare:

Grafikk: Intel integrert VGA chip

det er ikke stor forskjel melomm 1,7 å 2ghz proseroen da.

 

integrert vga cips er slik at du deler rammen med intel vga cipsen og det suger resuser av alt av resuser på pc forøvri

Lenke til kommentar
det er ikke stor forskjel melomm 1,7 å 2ghz proseroen da.

 

integrert vga cips er slik at du deler rammen med intel vga cipsen og det suger resuser av alt av resuser på pc forøvri

Okei, så den PC'en er med andre ord ikke å anbefale med tanke på grafikk"kort"?

 

Bruksområder er lagt til i den første posten..

Endret av 31137
Lenke til kommentar

Aopen barebook maskinene som Tundra og også Nethop sine laptoper bygger på er det mange her på forumet som er fornøyd med. Ville nok gått for en 1557 eller en 1559. En ekstra ram brikke på 512 mb kan du kjøpe utenom om du mener du har behov for det. Til spill vil go6600 som sitter i 1559 være en god del bedre en m9700 som sitter i 1557. 1559 har forøvrig også mer ny teknoloi en 1557 (Blant annet Sonoma istedenfor Dothan prosessor) Ville også foretrukket en skjerm med oppløsning på 1400X1050. Og en prosessorhastighet på 1,7 Ghz vil være tilstrekkelig for ditt bruk.

 

Konklusjonen må bli at du sikkert blir fornøyd med både 1557 og 1559, men har du råd ville jeg ikke nølt med å kjøpe 1559.

Lenke til kommentar

Sjekk denne tråden her:link

 

Tar for meg en bærbar i akkurat den prisklassen du ønsker.

Acer Travelmate 4651LMI og som kan faktisk konkurere i både pris,kvalitet og ytelse med aopen maskinene. I mine øyne så er den maskina den soleklare vinneren. Så sjekk den ut....du får den nå til ca 11400.

 

Mvh Lightning

Lenke til kommentar
Sjekk denne tråden her:link

 

Tar for meg en bærbar i akkurat den prisklassen du ønsker.

Acer Travelmate 4651LMI og som kan faktisk konkurere i både pris,kvalitet og ytelse med aopen maskinene. I mine øyne så er den maskina den soleklare vinneren. Så sjekk den ut....du får den nå til ca 11400.

 

Mvh Lightning

Vel, den er 2000,- billigere, men har

512MB mindre RAM

20GB mindre HD

Dårligere prosessor

64MB grafikkkort

 

så er kanskje ikke verdt å spare penger der??

Lenke til kommentar

Og hva ekstra får du for 2000 kr??

 

Mer minne, større harddisk og raskere cpu.

Det går kanskje ann også å få mer minne på gpuen.

 

Men husk en ting...de maskinene du sammenligner er kvalitetsmessig en hel del dårligere enn acer maskina. Støymessig så vil de også bråke mer. Batterikapasiteten kan også være dårligere.

Når det uansett er snakk om penger så holder en 1,6 cpu mer enn nok...de ekstra tusen eller mer for noen eksta mhz er som oftest ikke verdt det...i tillegg så går det mer strøm og gjør bærbaren mindre bærbar pga økt strømforbruk. Legg heller en tusing i minne og disk og spar den siste tusenlappen til en tur på byen. Regner med at du blir mer fornøyd av det.

 

Sjekk denne linken på tester av bærbare. Acer kommer meget godt ut av det.

 

Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...