Gå til innhold

Eamgrafix.com v8 trenger kritikk


Anbefalte innlegg

http://www.eamgrafix.com/

 

hva tror dere om dette?

 

 

jeg er opptatt av at det skal være litt orginalt og huskes av brukerene. samtidig vil jeg beholde noe fra det forrige designet: oransje og mørkeblåe farger og rutemønsteret.

 

noe jeg sansynligvis må bytte ut er logoen. den ligner kanskje for mye på ie sin. det er vel heller ikke så mange som leser den som "e g". heller "e e". men det står altså "e g" for EamGrafix.

 

den bør også vises nesten likt i alle nettlesere. noen som vet hva fontene på linux og mac heter? og hvilke som er nesten like georgia, tahoma og ms sans serif?

 

det er nok en del skrivefeil der nå (som alltid). men jeg skal rette det en gang. må bare få skrivd ferdig alt.

 

takk for kommetarer! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbedring

 

-Veldig bra førsteinntrykk, men headeren tolker jeg med en gang som to e'er. Burde nok gjøre noe med den. Egentlig var den jo ganske smart, med en speilvendt e, men tror de fleste tolker det som to e'er så da funker det litt dårlig!

 

-Kanskje det også hadde gjort seg med et kontaktskjema

 

-Syntes det var litt rart at "Hjem" lå til høyre i menyen?

 

-Feil i border i firefox(Sjekket ikke i andre nettlesere)

eamgrafix.jpg

 

 

 

Ellers må jeg si at dette er en av de beste nettsidene jeg har sett. Flott header og footer og et behagelig design.

 

Edit: det bildet ble litt uklart. Ta en titt selv i FF og du forstår problemet.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

er margin feil på #innhold

liker ikke helt bakgrunnnen i midten.

 

Hadde vært kulere om du droppa det røde på grafitti-delen på toppen. Det får den til å se mindre pen ut!

 

 

Ellers så det vel bra ut. ;)

 

 

 

 

edit: hirr

Endret av resol
Lenke til kommentar

takk for gode tilbakemeldinger.

 

Synes ikke at grafitti greien i headeren passet helt inn..

som sagt vil jeg ha noe orginalt. og akkurat nå kan jeg ikke komme på noe mer orginalt en det.

Veldig bra førsteinntrykk, men headeren tolker jeg med en gang som to e'er. Burde nok gjøre noe med den. Egentlig var den jo ganske smart, med en speilvendt e, men tror de fleste tolker det som to e'er så da funker det litt dårlig!

skal få laget meg en god logo snart :thumbup:

Kanskje det også hadde gjort seg med et kontaktskjema

har prøvd før. men jeg har ikke peiling på php så det gikk ikke. dette må jeg i så fall gjøre en gang jeg har god tid.

Feil i border i firefox(Sjekket ikke i andre nettlesere)

æsj! ser ut som firefox og ie flytter bakgrunnen en px til venstre selv om den skal være sentrert. jeg fikset dette problemet i ie slik:

 

background:#fff url(orginal/bg.jpg) center repeat-y !important;

background:#fff url(orginal/bgie.jpg) center repeat-y;

 

men firefox leser den med !important :(

 

edit:

Hadde vært kulere om du droppa det røde på grafitti-delen på toppen. Det får den til å se mindre pen ut!

skal prøve det. må bare gjøre ferdig det andre stilarket først.

 

Syntes det var litt rart at "Hjem" lå til høyre i menyen?

syntes det er rart at noen plasserer den først i menyen jeg. brukeren skal jo ikke klikke der først. de er jo allerede der.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Ved høyere oppløsning kommer ikke bunnen på bunnen av nettleseren, så da kommer det hvite midtpartiet og den blå bakgrunnen igjen under bunnbildet. I bredden begynner det hvite å gjenta seg på sidene (ved rundt 1850 punkters bredde :))

 

Også forskyvelse i den hvite bakgrunnen for meg (Opera 8 linux).

 

Edit: Må si jeg og at det er et fett design.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

Dette her var jo enormt bra! :D Ett av de beste designene jeg har sett her inne på forumet på _veldig_ lenge. Det var ikke veldig standard, og det er jo langt fra negativt!

 

Har ikke noe negativt å komme med, bortsett fra feil i FF (vet ikke med andre nettlesere, ikke sjekket). Innholdsfeltet har en forskyving mot venstre på 1-2px. Dette bør fikses :)

Lenke til kommentar

  • Galleri og stilvelger-boksen ble litt simpel i forhold til resten av designet
  • "Velkommen" ble også litt for enkel
  • Rammene i galleriet var ikke mye pene
  • Bakgrunnen stjeler litt mye oppmerksomhet, hva med å gjøre den litt mindre?

Det var det jeg har å pirke på - Ang den pixelfeilen osv har du vel fått vite tidliger i tråden. "Hjem" syns jeg skal være til venstre. Legger ved bilde hvordan den vises i min Opera 7.54 i 1600x1200.

post-76-1117292159_thumb.jpg

Lenke til kommentar

der var pixelfeilen endelig fikset. bakgrunnen skal også kunne repetere seg horisontalt nå. :w00t:

 

noen som vet hvordan jeg kan få #bunn til å være helt i bunnen uansett oppløsning?

 

jeg har forresten prøvd å lage noen bedre logoer. ble egentlig ikke så veldig fornøyd med noen av dem:

post-76-1117295593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan jeg kan få #bunn til å være helt i bunnen uansett oppløsning?

position: absolute;

bottom: 0;

 

? Jeg kan ikke absolutt posisjonering, men skulle tro det er sånn :)

nope. det går ikke. den havner i bunnen ja, i bunnen av wiewport.

Lenke til kommentar
Jeg tror det hadde blitt pent om header footer, og bakgrunden var static,

også bare teksten scrollet nedover?

 

Men da måtte header og footer blitt litt mindre....

god ide! problemet er at ie ikke støtter position:fixed og gjennomsiktig png (som jeg sansynligvis måtte brukt).

 

hovedsiden bør se lik ut i alle nettlesere, men jeg lager et alternativt stilark som er slik :yes:

Lenke til kommentar
der var pixelfeilen endelig fikset. bakgrunnen skal også kunne repetere seg horisontalt nå. :w00t:

 

noen som vet hvordan jeg kan få #bunn til å være helt i bunnen uansett oppløsning?

 

jeg har forresten prøvd å lage noen bedre logoer. ble egentlig ikke så veldig fornøyd med noen av dem:

Bortsett fra at forslag 4 ser ut som en tissemann, så.. :)

 

Pent design, syns det ble litt mørkt, så ville vurdert å ta vekk den møkeblå bakgrunnen på sidene og byttet den ut med noe annet..

Lenke til kommentar
der var pixelfeilen endelig fikset. bakgrunnen skal også kunne repetere seg horisontalt nå.  :w00t:

 

noen som vet hvordan jeg kan få #bunn til å være helt i bunnen uansett oppløsning?

 

jeg har forresten prøvd å lage noen bedre logoer. ble egentlig ikke så veldig fornøyd med noen av dem:

#2 var fet, ville brukt den kanskje.. litt lettere å se at det er en 'E' og en 'G', i forhold til den du hadde først.. :)

Siden din var også veldig deilig!

Lenke til kommentar

Må bare si at det var en av de beste designene jeg har sett på lenge. Fargene passer perfekt sammen, headeren er veldig original og alt er generelt veldig bra.

 

Ang. logo så synes jeg at den opprinnelige var best. Av de nye forslagene likte jeg de tre siste.

Lenke til kommentar

Orginalt og interessant. Tror jeg kommer til å huske dette designet en stund framover. Logoen så i grunn pen og proff ut, men ser ut som to e'er. Av de nye forslagene, likte jeg #4 best.

 

Mouseover effekten på pil-menyen var kul.

 

Fant ellers ingen feil i Opera 7.54.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...