Gå til innhold

stillbilder fra film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har samlet en haug med artige filmklipp opp igjennom årene av ulike typer (mpg, avi etc). Nå tenkte jeg jeg skulle lage meg en hjemmeside hvor jeg linker opp filmklippene, men da hadde det vært praktisk å kunne ta ut noen stillbilder fra filmklippene, så en slipper å må lese seg ihjelp for å finne det en er p jakt etter. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette? Jeg trodde det holdt med å ta en "PrtScr" men når jeg åpner "PrtScr" bildet i f.eks. PhotoShop får jeg bare en svart firkant der filmen skulle ha vært... :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker windows media player trykker du ctrl+i, da kommer det opp et vindu der du kan lagre bilde.

Dermed slipper du å gå innom paint og lime inn og lagre.

Skrevet

Du kan bruke PowerDVD. Power DVD har en funksjon som heter Frameshot slik at du enkelt kan ta bilder fra en film.

Bildet lagres som .bmp i en mappe i My Documents som heter Cyberlink-->PowerDVD om du vil det. Dette kan du forandre på. Default er "capture to clipboard".

Det forandres slik: trykk ctrl+c mens du har PowerDVD åpnet-->nede i høyre hjørne finner du "Advanced"-->Snapshot.

Veldig bra og ikke minst lett. For å ta bilde av filmen trykker du c, enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...