Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lei av denne ISDN linja...


Anbefalte innlegg

:hmm:

 

Noen som har forslag på tilbydere som kan levere bredbånd til meg/oss som bor litt i såkalte "gresslente" strøk, sliter med en linjelengde på 7100 meter fra nærmeste sentral og ikke noe håp om ny sentral nærmere. Har lett og lett, men kanskje noen her på forumet har en løsning, eller forslag til løsning....

 

Tar imot all hjelp med stor takk... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et alternativ kan være å sjekke om det er edge/3g dekning der du bor,

bruker edge når jeg er hos foreldrene mine, slår glatt isdn linja demmes. bruker et kontant kort hos telenor til dette bruken, fyller jeg på med 500 og få 1000kr er jeg nede i 15 kr dagen for å bruke edge så mye jeg vil. Netcom tilbyr fri bruk for 499 for mnd

Lenke til kommentar
et alternativ kan være å sjekke om det er edge/3g dekning der du bor,

bruker edge når jeg er hos foreldrene mine, slår glatt isdn linja demmes. bruker et kontant kort hos telenor til dette bruken, fyller jeg på med 500 og få 1000kr er jeg nede i 15 kr dagen for å bruke edge så mye jeg vil. Netcom tilbyr fri bruk for 499 for mnd

hvilket 3G kort bruker du ?

 

-oberst-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Nå har du ikke fortalt oss hvor du bor, men sjekk www.h-nett.no.

Som nevnt over er parabol en mulighet. Canal Digital leverer vel det tenker jeg :)

 

EDIT: Litt offtopic må til :) Men 3G er noe jeg skal skaffe meg ja. Inet på laptopen sån ca hvor en jeg går :D

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
:dontgetit:

Vel, var ikke via mobil jeg hadde planer om da, mer i retning forslag på trådløst wan eller no......anybody?

 

Please help.... :roll:

Jeg vil faktisk si at 3G er en genial mulighet for alle som ikke kan få "vanlig" bredbånd over kabel. Du betaler 500,- pr mnd for ~384kbit.

Lenke til kommentar

Er slik at jeg bor i Eidsvoll, litt sør for Minnesund og øst for Vorma, har sjekka litt med dekning ang. 3G, men kan ikke se at det er noen dekning herover på det heller :(

 

Anybody, trådløst av noe slag.....forslag :hmm:

Endret av Baker2
Lenke til kommentar

Tja. Direksjonelle antenner, 5GHz. Burde ikke være noe problem å hoppe litt over koller og åser med et par slike. Koster jo litt da - vi satte opp en slik linje til en liten dal, og det gikk jo temmelig greit. Utstyret kom vel på rundt 20.000,- (Proxim). Det var for to basestasjoner og to mottak, vi måtte gjøre et hopp rundt et fjell for å komme inn i dalen. OK ping, 40-50 mot nix, ideelle forhold (noe det stort sett faktisk er).

 

Ellers er jo en annen løsning rett og slett å flytte. Det går også veldig fint :)

Lenke til kommentar
Tja. Direksjonelle antenner, 5GHz. Burde ikke være noe problem å hoppe litt over koller og åser med et par slike. Koster jo litt da - vi satte opp en slik linje til en liten dal, og det gikk jo temmelig greit. Utstyret kom vel på rundt 20.000,- (Proxim). Det var for to basestasjoner og to mottak, vi måtte gjøre et hopp rundt et fjell for å komme inn i dalen. OK ping, 40-50 mot nix, ideelle forhold (noe det stort sett faktisk er).

 

Ok, men hvor finner jeg noe info om dette, er litt grønn på dette området hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...