Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til å åpne porter på D-Link DI-624+


Anbefalte innlegg

Jeg går inn på routeren, velger advaced --> virtual server --> og skriver inn port og velger always og alt det der. Men jeg får ikke åpnet portene, uansett hvor mye jeg prøver!! Nown som kan forklare meg hva jeg evt. gjør feil eller må gjøre for å få åpnet porter, for sånn som det er nå så er det håpløst, ALLE portene som fildelingsprogrammer går på er lukket.... :no:

Jeg skriver også inn min iå-adresse som jeg får fra ipconfig

Endret av jococsity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff... jeg skal bruke DC++ men dette går vist ikke, det står følgende:

 

The Dlink DI-624+ will not allow you to forward enough ports, to run Direct Connect. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end.

 

Hvordan kan jeg "switch the router to bridged mode" ??

 

Hvilken router vil dere anbefale meg å kjøpe dersom jeg skal ha en ny en? Eller er ikke dette nødvendig? Jeg vil helst ha en router som lar meg åpne porter og kjøre program som jeg selv vil....

Endret av jococsity
Lenke til kommentar

Hei!

 

Dette er egentlig laget for DI-624 men bør funke for DI-624+:

 

DC++ 

Please visit http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1339 for complete FAQ.

 

Configure DC++:

 

Step 1 Open up DC++ and go to Settings. Select active mode and enter the port number that you want to open on the router (between 1024-65535).

 

Step 2 In the IP field, you need to enter the WAN or external IP address of your router. Go to http://whatismyip.com for your IP address.

 

* If you have a dynamic IP address from your ISP, it may change. Check your IP every now and then to make sure it is correct.

 

Configure your router:

 

Step 3 Open your web browser and enter the IP address of your router (192.168.0.1). Enter username (admin) and your password (leave blank).

 

Step 4 Click on Advanced and then Virtual Server.

 

Step 5 Create the rule:

- Click Enabled.

- Enter a name (dc1).

- Next to Private IP, enter the IP address of the computer you are running DC++ from.

- Select Both for Protocol Type.

- Enter the port number you chose above next to Private Port and Public Port.

- Click Always or configure a schedule.

- Click Apply and then Continue.

 

 

If it is working for a while, but the next time you use DC++, you only get Connection Timeouts or no results when searching, your IP is likely to have changed - update again as described above.

 

Make sure you disable any firewall software. If you are using ZoneAlarm, you MUST uninstall ZoneAlarm completely. Disabling it will not work. There is a known issue using ZoneAlarm with DC++. 

 

MVH

Kaare Kabhel

Lenke til kommentar

Kaare Kabhel:

 

Dette funket fint for min DI-624 den gangen jeg gjorde det, bare så det er sagt. D-Link har meget gode forklaringer på sin hjemmeside ja :)

 

(I ettertid har jeg gjort det annerledes. Jeg har nemlig ruter i modemet også. Så jeg skrudde bare av DHCP i D-Linken, og bruker den nå bare som et trådløst aksesspunkt. Da er alle porter åpne og ingen programmer får noen begrensninger av den.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...