Gå til innhold

Hjelp! Jeg trenger en ny telefon.


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg endelig bestemt for å skaffe meg en ny telefon. Men jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg vil ha. Det er så mye der ute på markedet. Har sett litt på alt mulig egentlig. Så nå vil jeg gjerne ha litt hjelp av dere igjen, slik at jeg blir mest mulig fornøyd med min nye mobil :!:

 

Da tar jeg i bruk den flotte malen vår her på siden:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, har faktisk begynt å bruke denne

-MMS: Jepp

-GPRS: Jepp

-EDGE: Ikke så viktig

-WAP: Jepp

-Kalkulator: Ja, jeg er ikke så god på hoderegning

-JAVA: Må ha dette!

-Email klient: Kjekt å ha

-Spill: Ja, dessverre spiller jeg litt for mye på mobil :p

 

 

Form:

-Klapp eller vanlig, er akkurat det samme

-Vekt: Alt for lite til stort

-Antenne: Innebygd antenne er å foretrekke

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei, trenger ikke det

 

Skjerm:

Farge-/ikke fargeskjerm.

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm er ganske viktig, den må være klar og tydelig. K700 sin skjerm er helt ypperlig, 6230 sin er nok litt for liten.

-Touchscreen: Både ja og nei

 

Pris:

Jeg har tenkt å selge min nåværende mobil, som jeg håper å få 2500,- for hvertfall. Så jeg har ca 2500 - 2800.-

Med abonnementsbinding): Ja, Netcom YoungTalk videreføring

 

Diverse:

-Merke: Klar for alle merker!

-Kamera: Ja takk

-Videokamera: Ja takk

-Symbian: Både ja og nei, trenger det ikke

-Triband: Nja... Kan være kjekt

-Infrarød port: Ikke nødvendig

-Blåtann (Bluetooth): JA

-Minne: Så mye som mulig, om telefonen ikke har minnekort.

-Minnekort?: Ja / Nei

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Som ringetoner hvertfall

-Radio: Kjekt, men ikke nødvendig nei

-3g(UMTS): Nei nei

-Wlan: Nei

- Mulighet for GPS: Trenger ikke GPS

-Batterilevetid: Ganske så viktig, bør holde minst 2 døgn!

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Bruker den mest til SMS og ringing. Litt spill og annet moro.

 

Har idag en S700 som jeg bruker. Men jeg synes den er litt for stor, men deilig å skrive med. Skjermen er også utrolig klar og bra, så den er jeg stor fornøyd med.

Men telefonen har noen ulemper som jeg ikke klarer å leve med stort lenger. Man må for det første vri på telefonen for å skrive, tungvint.

 

Det andre er at meldingskapasiteten er på 100 stk! Lagringsplassen for meldinger er ALT for liten. Jeg må ha mer plass :p

 

Har sett litt på kommende K750, men denne har vel heller ikke plass til mer enn 100 meldinger? 6230i kan jo kanskje være et alternativ, men jeg vet ikke helt.

 

Hjelp meg :)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K750i ville sikkert vært et godt valg, men hvis det med max 100 sms er et stort problem idag, er dette nok grunn til å skippe den.

Skjermen på 6230i har jo mindre enn du er vant til, men den er veldig skarp og fin. Og telefonen er ellers råbra. Selv valgte jeg nettopp denne, og er storfornøyd. :yes:

Hvis du vil ha klapp, så kan jo Samsung E720 kanskje være noe. Den er jo lekker å se på, og Samsung har jo greid å få med mange gode spesifikasjoner på denne, eks. m.p. kamera, bt, ir og mp3 spiller.

Nå er jo alle i butikken, så det er jo bare å stikke innom å teste. Det er bare du som vet hva som er viktigst for deg, og hvilke irritajonsmomenter du ikke kan leve med :p

Lenke til kommentar

Takker amorine. E720 er kanskje ikke et dumt valg. Men denne minner vel veldig mye om D500, bare i klapp format? ;) Har selv hatt D500 og byttet denne i S700. Synes D500 hadde for mange "småfeil".

K750 frister veldig. Har sett den til 2400,- med videreføring av YoungTalk, men hvorfor kan ikke SE la meldingsminnet være mer enn 100 sms!? :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...