Gå til innhold

GTR - King of ovals !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja dette så jo bra ut, er faktisk vanskeligere enn man kanksje skulle tro og kjøre rundt og rundt i ring!

Det jeg merket meg etter bare og ha testet den litt nå var at dette kan man nesten bare glemme med defoult oppsett, trenger vel asymetrisk hjulinnstilling og packers osv i alle fall for å ha en sjangs.

 

Dro forøvrig rett i veggen i første sving jeg, og den korteste banen var jo til å bli svimmel av... :p

Chriskart Skrevet 19/05/2005 : 12:53

Har litt problemer med å få AI til å fungere, men det ser underholdene ut!

Hva er du har problemer med? Ai ser ut til og funke fint så langt jeg har merket her hos meg, bortsett fra at jeg blir grundig frakjørt med de innstillingen jeg har til vanlig.

Ja dette så jo bra ut, er faktisk vanskeligere enn man kanksje skulle tro og kjøre rundt og rundt i ring!

Det jeg merket meg etter bare og ha testet den litt nå var at dette kan man nesten bare glemme med defoult oppsett,

 

Dro forøvrig rett i veggen i første sving jeg, og den korteste banen var jo til å bli svimmel av... :p

Chriskart Skrevet 19/05/2005 : 12:53

Har litt problemer med å få AI til å fungere, men det ser underholdene ut!

Hva er du har problemer med? Ai ser ut til og funke fint så langt jeg har merket her hos meg, bortsett fra at jeg blir grundig frakjørt med de innstillingen jeg har til vanlig.

 

Takk, jeg fant det ut. Trenger patch 1.4 for at det skal fungere:)

 

Ja, dette er faktisk veldig vanskelig, det største problemet er vel at det ikke er mulig å stille inn nok "ride height". Bilen stusser veien i hver sving.......

 

trenger vel asymetrisk hjulinnstilling og packers osv i alle fall for å ha en sjangs.

 

Har du funnet et oppsett som fungerer noenlunde? Rundetid?

Jeg fikk til 35.5 i går på tri oval banen, toppfart på 314 k/mt med Saleen :):cool:

Endret av Chriskart
Chriskart Skrevet 20/05/2005 : 09:46

Ja, dette er faktisk veldig vanskelig, det største problemet er vel at det ikke er mulig å stille inn nok "ride height". Bilen stusser veien i hver sving.......

 

Har du funnet et oppsett som fungerer noenlunde? Rundetid?

 

Har ikke gjort noen forsøk enda, tenkte jeg skulle se litt på det i dag. Jeg vet som sagt at det brukes asymetriske innstillinger for slike baner i virkeligheten, ettersom høyre hjulpar får kjørt seg betraktelig mye mer enn på andre baner.

 

Men som du nevner er det viktigste som må fiskes dette med at den skraper nedi.

Tror ikke du bør øke "ride hight" for å løse dette. Da mister du mye downforce på resten av banen. Hardere fjærer en en ting som hjelper, men hvis ikke det er nok må man bruke "packers" Dette er rett og slett mellomlegg som gjør at karrosseri holdes i en viss avstand fra bakken samme hvor mye det presses ned. Ulempen med packers er at når blien da er presset helt ned på disse, har du ikke fjæring i det hele tatt, og bilen blir en smule uforutsigbar og "skummel"

 

Ja, jeg skal som sagt se om jeg får tid å teste litt i dag, og hvis jeg kommer frem til et oppsett som jeg klarer bedre runder enn deg med, kan jeg jo legge det ved her :)

Endret av pcp160
Har du funnet et oppsett som fungerer noenlunde? Rundetid?

Jeg fikk til 35.5 i går på tri oval banen, toppfart på 314 k/mt med Saleen 

Da formoder jeg at du ikke kjører i simulatormode?

Har så langt ikke kommet meg under 040.036 i simulatormode, uten hjelpemidler, men forbruk og dekkslitasje avslått. Dette med F555 Maranello, og toppfart ca 300 Kmt.

Prøvde for morro skyld for første gang "archade mode" nå, og da klarte jeg 030 tider og toppfart 330 tror jeg det var, men det er liksom ikke helt min greie, jeg liker det vanskelig.

 

Men når det gjelder det at den slår ned i bakken, ser det ut til at packers på rundt 2,1 - 2,3 cm løser det problemet greit.

Det jeg har store problemer når det gjelder oppsett nå, og som jeg desverre ikke vet løsningen på, er det at det ikke er mulig og bruke forskjellige dekk på høyre og venstre side. Ser ut til at man må opp på hard slicks på høyre side for og holde tempen nogenlunde nede, dette gjør at venstre side går alt for kaldt.

 

Får håpe det kommer en fiks til dette. In real life mener jeg og huske at de faktisk også bruker forskjellig diameter på høyre og venstre hjul.

Helt klart, synes også at AI oppfører seg rart. I første langsving etter start/mål har jeg ikke nubbkjangs til å henge med uansett hvordan jeg kjører svingen :(

 

Packers fungerte supert! 39.0 med ferrari 550, 312 km/t toppfart, Simulation mode. Har også springs på maks, null subbing :w00t:

Tror Saleen er den raskeste bilen, har ikke testet den enda men den drar meg rimelig godt på strekka i forhold til andre.

 

Har du funnet et oppsett som fungerer noenlunde? Rundetid?

Jeg fikk til 35.5 i går på tri oval banen, toppfart på 314 k/mt med Saleen  

 

 

Da formoder jeg at du ikke kjører i simulatormode?

Beklager, sa feil. Rundetiden var 39.5 :cool:

Endret av Chriskart
Chriskart Skrevet 20/05/2005 : 22:12

  Helt klart, synes også at AI oppfører seg rart. I første langsving etter start/mål har jeg ikke nubbkjangs til å henge med uansett hvordan jeg kjører svingen

 

 

Nå har jeg holdt på litt med prøving av oppsett, og raskeste tid jeg har klart nå er 38.587. Sliter fortsatt litt med og få det helt bra, og dette med dekktemp osv. Det oppsettet jeg klarte raskeste tid med var mildt sagt ustabilt...

 

Men jeg ser altså ikke at Ai oppfører seg rart hos meg, med Ai på 100% kjører jeg jevnt og trutt fra dem. Og faktisk det stedet jeg klarer og kjøre forbi, er nettopp i første sving etter start/mål. Har dog ikke kjørt noe løp, bare trening, og rundetider med et relativt fungerende oppsett er rundt 38,7- 39,0.

Chriskart Skrevet 20/05/2005 : 22:12

Packers fungerte supert! 39.0 med ferrari 550, 312 km/t toppfart, Simulation mode. Har også springs på maks, null subbing 

Hvis du kjører 39,0 runder burde du ikke bli frakjørt sånn totalt sett, men det spørs jo selvsagt hvor høyt du har satt Ai da. Jeg har også merket meg at man kommer seg nesten like fort rundt med mer downforce, lavere toppfart, men raskere sving. Kanskje er ditt oppsett bare veldig anderledes enn Ai..?

Litt rart hvis Ai er anderledes hos dere andre...

Kanskje er ditt oppsett bare veldig anderledes enn Ai..?

Litt rart hvis Ai er anderledes hos dere andre...

 

Det kan nok hende. Problemet er farten ut av svingen. Det meste jeg har fått til er 280 km/t, men da reiser fortsatt de andre fort fra meg. Må bruke vindskyggen på langsiden til å hente dem inn.... Du har ikke problemer med dette? Føles liksom som om bilen går for tungt, skal forsøke litt forskjellige oppsett og se hva som skjer., Mulig jeg kan lage en kort film så du ser det :)

Chriskart Skrevet 22/05/2005 : 21:51

Det kan nok hende. Problemet er farten ut av svingen. Det meste jeg har fått til er 280 km/t, men da reiser fortsatt de andre fort fra meg. Må bruke vindskyggen på langsiden til å hente dem inn.... Du har ikke problemer med dette? Føles liksom som om bilen går for tungt, skal forsøke litt forskjellige oppsett og se hva som skjer., Mulig jeg kan lage en kort film så du ser det 

Er ikke helt sikker på nøyaktig hva farten min er ut av den svingen, men det er rundt 280 mener jeg. Nå har jeg som sagt kjørt forbi Ai inn mot den svingen en del ganger, dette gjør nok at jeg pga annet sporvalg har noe lavere fart ut av svingen enn Ai, men ikke nok til at den tar meg igjen...

 

Men kanskje du ikke har optimal giring, jeg har prøvd litt forskjellig, tett 5. og 6. gir, og gå ned i 5. i denne svingen, det har ikke vist seg lønnsomt. En annen ting er at "alle" guider forteller deg at du skal sette 6. gir slik at du når sperra akkurat på raskeste sted. Dette er ikke min erfaring av hva som går fortest med F555. Min erfaring er at det lønner seg og sette giring slik at du er et godt stykke under sperra (med sperre på max that is). Jeg får da toppfart ca 5 kmt raskere, selv med lavere turtall. Jeg antar at dette skyldes at dreiemomentets kurve flater ut en del helt på toppen. Vet ikke om dette gjelder alle biler, men det er i alle fall mitt intrykk med Maranello'n :)

 

Man må bare prøve seg frem. Har også forsøkt med litt positiv camber på venstre side, det ser ut til og gi bedre grep, og jevnere temp så langt i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...