Gå til innhold

nettverks program vare


Anbefalte innlegg

Jeg og en kammerat skal sette opp et tråløst nettverk mellom husene våres, slik at man i sonen mellom kan koble seg på internett, i den anledning lurer jeg på hva slags programmer jeg kan bruke for å sperre av enkelte porter. veit at på TG brukte de no som sperret av f.eks. utgående mail.

og jeg trenger et greit overvåknings program.

 

nettverket skal gå via en server jeg setter opp og det er der jeg skulle ha programmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok, hvilken linux anbefaler du? og hva heter brannmurene? ville microsoft server 2003. være et allternativ?

 

Kan ikkje sei eg er noko ekspert på dette område, men det vil nok funke å kjøre ubuntu og installere firesarter. Firestarter er jo grafisk grensesnit så sikert ikkje så vanskeligt å sette opp. Samtidig så er ubuntu ein brukervenlig distribusjon vist du ikkje har vert borti linux før. Ein kan og installera fedora core. Der ligger det brannmur integrert vist eg ikkje husker heilt feil. Det finest sikert bedre løsinger og, men som sakt så har eg vert lite borti brannmurer og slikt.

2003 server funker sikert ok det, men du må fine ein brannmur som du kan bruke på den. Veit ikkje om ein kanskje må ut med litt penger då..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...