Gå til innhold

Problemer med 6600GT med 300W strumforsyning?

Lobat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Q-tec sine watt er oppgitt i peak... Mist sine er oppgitt i kontinuerlig...

du kan også se hvor mange Ampere de kan gi på henholdsvis, +12V, +5V og +3,3V

P=UxI vettu så der finner du ut effekten... kan en psu gi ut 20A på +12 så blir det 240watt det :yes:

Akkurat. Det betyr at den anbefalte Enermax også driver med missvisende informasjon :

http://www.enermax.com.tw/products_page.ph...&Gid=26&Gid2=38

I følge denne siden yter den "kun" 396W ved full belastning og 12v, ikke 465W

P=UxI -> 396w=12Vx33A

Betyr ikke det at det burde stått 465w peak her også ? :hmm:

Betyr det at strømforsyninga i seg selv stjeler 465w-396w=69w ?? :hmm:

Ikke vet jeg hva 12v, 5v, 3.3v egentlig betyr, kan man stille dette selv ?? :hmm:

Q-tec's sider har ingen tabeller, så det er "litt" vanskelig å si hvor mye det yter ved 12v. Noen som vet ? :hmm:

Endret av dapre
Skrevet
Hjalp det?

Både ja og nei.

Det er en ting at Q-tec strømforsyninger ikke leverer den den oppgitte watt, men hvordan vet jeg at de andre produsentene ikke gjør det samme, så lenge det ikke er noen tabeller jeg kan lese dette ut av ? For alt jeg vet setter de bare en høyere pris men yter like dårlig som tilsvarende Q-tec.

Jeg vil ha tall og statistikker !

Nå er jeg så forvirret at jeg kommer til å teste mitt nye Geforce 6600 GT med den nuværende 300 W strømforsyninga jeg har, mens Q-tec strømforsyninga kan ligge på postkontoret å vente opptil 14 dager. :mad:

Skulle jeg finne ut at 300W ikke holder, returnerer jeg enten Q-tec'en ASAP eller tester om den klarer det min 300W ikke klarte. Går det greit beholder jeg Q-tec'en. Går det fremdeles ikke returnerer jeg den og bytter til den billige strømforsyninga på MPX. :hmm:

Hva skal du med tall og statistikker? Erfaringer, egne og andres, særlig reviews fra anerkjente HW-nettsteder er hva som teller.

Her er mine anbefalinger hva som er gode kvalitets-kraftforsyninger(strømforsyning er et dårlig ord, den leverer strøm og spenning, som er effekt og effekt over tid er kraft )

PC power&cooling 510W

Zippo/emacs

Enermax

OCZ

Seasonic

Antec

Sparkle

Tagan

Sikker glemt noen.....

-----------------------------------------------

Den værste møkka:

Q-tec

Ultra-X

Aerocool

Raidmax

Og selv om Q-tec'en klarer å drifte PC'en din, så kan du risikere at den ødelegger masse dyr maskinvare.

Og det er mer enn rene tall som betyr noe, kvalitet på komponentene, osv osv.

Les gjennom testene på http://www.silentpcreview.com/section4.html så ser du at f.eks Enermax har en høy stjerne, Q-tec tror jeg ikke de en gang gidder å teste.

Skrevet (endret)

Mist Og Fortron/Source = knall gode strømforsyninger + alle de andre mantra ramsa opp=) En av grunnene Q-tec sine PSU'r er billige er ikke bare fordi di oppgir feil watt de bruker også dårlig komponenter...

her på forumet er det iværtfall flere historier enn du kan telle med fingra dine om at strømforsyninga har eksplodert, og som jeg husker så er det i 99% av tillfellene kun Q-tec sine som dette har skjedd med....

Btw.

Det du sier med at Enermax sin info er missvisende/feilaktig er feil...

Du henviser til 33Ax12V = 396watt dette er hvis du kun bruker 12V hvis du bruker 3.3, 5 og 12V samtidig kan du dra ut 465watt kontinuerlig... Og du kan ikke regne på uteffekten når du skal finne ut tapet i strømforsyninga... Som siden du la link til viser at den drar max 7A fra stikket i veggen din(230V AC) dette blir rundt 1600watt som peak verdi. og uteffekten(DC) er 465watt kontinuerlig.

tolleransen og rippel spenningen er også vesentlige faktorer...

+-5% tolleranse på 12V railen betyr at den kan varier + 5% av 12V og -5% av 12V. Lav tolleranse = God stabil strømforsyning.

Rippel spenning = AC som legger seg oppå DC spenninga (forstyrrelser) desto lavere rippel desto bedre, men man kommer ikke unna rippel spenning...

For the record: du bruker aldri kun 12V, 5V eller kun 3V. Du bruker alt samtidig.

Forskjellige komponenter vil ha forskjellig matespenning. Derfor blir det feil å se på kun en spenning. med mindre du bare skal drive en hel skog med f.eks 12V vifter :thumbup:

Edit: Noen leifs=)

Endret av Troy Henrik
Skrevet

Pokker heller Troy Henrik, jeg får vondt i huet av all den techno snakken din... :blink:

Du har tydeligvis peiling til tross for dine ynkelige år på baken :wow:

Takk for all info, men jeg har falt av lasset...tror ikke jeg klarer å ta deg igjen, dessverre. Enermax forsyninga fra MPX er lagt klar som hurtiglink hvis jeg skulle få problemer med min nuværende 300W. Takk. :thumbup:

Skrevet (endret)
...Så hvordan skal denne forsterkern klare å gi ut 500watt når forbruket er 260watt. + at de 260wattene kan du  trekke fra ca 25-40% grunnet varme(effekt) tapet i forsterkern...

...

En vanlig forsterker taper faktisk 40-60% av effekt i varme!

Klasse D. kan klare å tape så lite som 10-20%.

edit: faren min hadde q-tec sin "560w" eller hva enn den var.

for det første, støyet den ganske bra, for det andre, var den dårlig!

han har mange harddisker, etc. men uansett.. når han etterpå kjøpte seg en av de beste strømforsynignene man får tak i, forsvant plutselig den automatiske rebooten han fikk, når han belastet skjermkortet.

Endret av DaButcher
Skrevet

Fikk en Qtec 350W med ett kabinett jeg kjøpte i vinter.

Bestemte meg for å teste den først på ett "lavprofilsystem"

:Sempron 2200

:A7N8X Deluxe

:Geforce4 ti 4200

:SB Live 24

:512mb pc3200 (dual)

:1 stk. Maxtor 80 gb IDE

:1 stk. CD-RW

:2 stk. 80mm vifter

Resultatet er i korte trekk at CDrommen ikke kunne starte før jeg kobla ut 80mm viftene.

Bytta til en FC 300w, og alt var såre vel.

Nokk en bekreftelse! :yes:

Styr unna Qtec er mitt råd også . . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...