Gå til innhold

kan jeg fjerne den lille viften på ASUS A8N-SLI


Anbefalte innlegg

nå har jeg nettop kjøpt meg ett ASUS A8N-SLI hovedkort, og lurte på om det gjør noe om jeg fjerner den lille støyende viften som står på kortet? kan maskinen ta noen skade av dette? den kan jo ikke bli så veldig mye varmere for den vifta er jo veldig liten. setter pris på raske svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har satt på denne kjøleribben og den er i minste laget. den blir veldig varm selv ved vanlig belastning.. har du planer om å overklokke bør du _hvertfall_ satse på noe annet. uansett vil jeg anbefale at du kjøper noe kraftigere.

Har ikke noe høyere temp på chipset med kjøleren fra Zalman montert.

Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 19/05/2005 : 10:04

Har ikke noe høyere temp på chipset med kjøleren fra Zalman montert.

Hvordan vet du dette, altså hvordan har du målt det?

 

Som forklart tidligere er ikke probe et godt mål for dette da den ikke måler på chipset. Jeg brant meg på mitt viftehus med viften frakoblet, mens probe sa 44 grader.

Jeg vet at bla du Trond.B mener og ha fått lavere temperatur ved bytte til Artic silver, så hvis du vil fortsette og tro at Probe gir en god indikasjon på chipset temperaturen, kan jeg jo ikke ta fra deg det.

 

Mitt eksperiment med frakobling av viften viste noe ganske annet i alle fall, og for de som vil vite hva Asus suport sier om saken tar jeg det med her:

Asus suport

Dear Friend :

Thank you for contacting ASUS Customer Service.

My name is Ailon and I would be assisting you today

 

Sir, Yes , you are right . Asus Probe really measurers the MB temperture through transistor near the northbridge and no northbrigde chipset . So you couldn't take the northbridge chipset temperture as the MB temperture .

 

Best regards !

 

Litt gebrokken engelsk, men ikke så vanskelig og forstå. Som jeg har sagt før, sier jeg ikke at man ikke godt kan bytte ut vifta med feks Zahlman kjøleren, men man må ikke stole på Probe MB temp når det gjelder før/etter temperaturer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...