Gå til innhold

Abit AN7 og død bios.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Eg skulle forandre nokre bios innstilinger på mitt abit an7 kort i dag, men da eg holdt på å skrive endringene til Biosen så gikk det ein sikring. Etter det kjem det ikkje bilde på skjermen og hovedkortet stopper på booting av Bios. Biosen er vel heilt død og fortapt no. Eller er det noko ein kan gjøre med den? har prøvd å reseta Biosen, men hjalp ikkje. Er det berre å kaste heile kortet?

takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du kun var inne i biosen for å endre innstillinger da strømmen forsvant, synes jeg det er rart biosen døde. Er du helt sikker på at du brukte riktig jumper på hk da du resatte biosen. Prøv gjerne å ta ut batteriet fra hk ei stund, sett det i igjen og se om det går bedre. Underlligere ting skjer i dataverden rett som det er, så kan jo godt være den edød, men verd et forsøk. Lykke til!

Endret av MorePower
Skrevet
Hvis du kun var inne i biosen for å endre innstillinger da strømmen forsvant, synes jeg det er rart biosen døde.

Han dreiv på å lagre endringene til Biosen så vidt eg fekk med meg.. følgte ikkje med på skjermen nett då, men vil anta at det var da.

kan få tilsendt ny bios-chip av webshoppen du kjøpte hovedkortet hos... thumbup.gif

Så ein kan bare skifte ut biosen. da e nice. Eit problem då er jo at eg har ein sempron prossesor som ikkje er støttet med den Biosen før ein oppgraderer. trur du ein kan få den tilsendt med nyeste oppgradering og?

Skrevet (endret)

Mulig du har en bios som det er en egen boot del på også, da kan du legge ny bios på en botbar disket eller cd og holde nede en eller annen tast når du slår på pc'n. Se i manualen til hovedkortet eller produsentens webside.

Ellers så er også svenske Eksitdataen mulighet for ny bios.

MVH. Xes.

Endret av xes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...