Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

(Fikset) Noen sider umulig å koble til

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har ett merkelig problem. Noen websider er umulig for meg å koble til, når jeg prøver får jeg bare connection timed out. Dette skjer med Firefox og Internet Explorer. Sider som ikke virker er f.eks. www.nettavisen.no , www.tv2.no og www.neteller.com. Jeg har Telenor ADSL, med Thompson Speedtouch 510i modem / ruter, og nForce3 250GB nettverkskort / brannmur.

Endret av wim
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pinget en av adressene, fikk ping timed out. Så tok jeg traceroute, tracen stoppet etter 26 ledd, timed out.

Skrevet

Får faktisk ikke pingreply fra noen av de. Serveren er sikkert sperret for ping.

www.tv2.no [193.227.204.151]

www.neteller.com [209.89.100.66]

www.nettavisen.no [193.227.204.197]

Du kan sjekke om de resolver til samme ip-adressene hos deg. Virker helt fint her hvertfall. Du kan evt. sjekke om noen andre telenorkunder har samme problemet i ditt området. Kan selvsagt også være et routingproblem hos telenor.

Skrevet

De resolvet til det samme her også. Kameraten min som har Telenor har ingen problemer med å logge inn på de sidene. Han bor ca. 2 mil unna (Oslo).

Skrevet (endret)

Tviler på at kundeservice kan hjelpe deg her. Siden andre telenorkunder kommer frem, er det heller ikke noe routingfeil i telenor sitt nett. Men du kan jo høre.. ;)

Endret av Elgvenn2
Skrevet

Jeg mailet neteller og spurte dem om det var noe spesielt jeg måtte gjøre med brannmuren eller sikkerhets innstillingene, og de ga meg noen mumbo jumbo ting jeg skulle gjøre med internet explorers cookie settings og lignende, men det hjalp ingenting. Jeg er ganske sikker på at det er relatert til min nForce3 250GB brannmur, men jeg vet ikke hva det kan være.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg må bumpe denne litt jeg, jeg sliter. En annen side jeg ikke kommer inn på er www.netcom.no

Skrevet

Jeg har en brannmur i routeren min, den er umulig å deaktivere, men jeg har kommet inn på disse sidene med den før. Den andre brannmuren min (som sitter på hovedkortet) har jeg deaktivert, men får fortsatt samme feilen. Men skal brannmuren ha noe å si for å komme inn på websider? Jeg kommer inn på de aller fleste, det er bare noen få som er vrange.

Skrevet

SW FW som NIS har en tendens til å gi liknende symptomer. Får du testet om det fungerer med andre pc'er eventuelt et annet os?

Skrevet (endret)

Jeg har ikke en annen pc med nettverkskort tilgjengelig desverre. Jeg bruker ikke SW firewall, "kun" mine to HW. Jeg prøvde nettopp å oppgradere firmwaren i routeren min (Thompson Speedtouch 510i fra telenor) , men jeg fikk feilmelding om at det ikke gikk.

EDIT: En kamerat har akkurat det samme hovedkortet (ASUS k8n-e deluxe med nforce brannmur), og han har ingen problemer å komme inn på disse sidene. Jeg har formatert harddisken mange ganger, men fortsatt samme problemet. Jeg for forresten ikke oppgradert firmwaren på nforce brannmuren, får feilmelding når jeg prøver å innstallere ny software : "ISScript is not new enough to install this, install the newest ISScript to fix this problem" (dette er ikke nøyaktig qoute, men det er essensen.) Etter å ha innstallert nyeste Isscript så får jeg fortsatt samme feilmelding.

Endret av wim
Skrevet (endret)

Har Telenor og har akkurat det samme Modemet/Routeren og har ikke de samme problemene. Du kan jo sjekke om du ikke har (på en vis) klart å blokere disse adressene. ;) Har du brannmur på?

EDIT: shit ser at du har brannmur. :blush:

Det eneste problemet jeg har er hvis jeg skal innom www.home.no. Jeg kommer inn på siden men får bare en slik pop up (hvis jeg kaller det) som av og til kan være litt plagsom. Noen som vet åssen man slår dette av? :hmm: Har ikke hatt problemer med dette før men fant det ut i går tilfeldigvis kunn på denne siden.

post-61-1118589704_thumb.jpg

Endret av Wooho
Skrevet

Åkej nå har jeg endelig fått fiksa det. Jeg lastet ned en firmware oppdatering for ruteren min i håp om at dette skulle fikse problemet, men jeg fikk ikke lagt den inn (problemer med å få connect). Så jeg tenkte jeg skulle resette modemet og prøve på nytt. Etter reset var det umulig for meg å komme på nett ettersom jeg ikke hadde noen profil for telenor (PPPoE) i ruteren lenger, jeg hadde kun PPPoA. Prøvde å oppdatere firmwaren igjen, men det var fortsatt umulig å få connect. Så sjekket jeg log'en til brannmuren som er innebyggd i hovedkortet mitt. Der stod det at dhcp connection attemp hadde blitt blokket mange ganger samtidig som jeg prøvde å oppgradere firmwaren. Prøvde å skru av hovedkort brannmuren i softwaren som følger med, men jeg fikk fortsatt samme problemet. Så jeg la inn nettverksdriver på nytt, men jeg la ikke inn software for styring av brannmuren. Og vips så kunne jeg oppgradere firmwaren. Så kom jeg på nett igjen, og alle de sidene som var blokket før var åpne. Så problemet var den udugelige nForce3 250GB brannmuren. Skikkelig dårlig stykke hardware det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...