Gå til innhold

Nytt hovedkort til Fujitsu Siemens

Hydron

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har en litt gammel(2 år) Fujitsu Siemens SCAELO L med 36 GB harddisk og 256 MB RAM, Intel Celeron 2.6 GHz og jeg vil ha et nytt hovedkort. Jeg har allerede et NVIDIA GeForce FX5700LE grafikk kort. Mesteparten av tingene mine får jeg fra Komplett og jeg lurte på om noen kunne finne et hovedkort fra Komplett, som passer PC'en og svare på denne tråden.

Mange takker på forhånd...

Alexander

Endret av Hydron
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ønsker du å oppnå med et nytt HK til den hardwaren. Ytelsesmessig er det ikke noe å hente ved å bare skifte HK.

Om du fortsatt ønsker å bare skifte HK burde du skrive litt mer om det HK du har nå. Bruker det SD-RAM eller DDR-RAM? Om du har modellnummeret ville det vært bra.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig PC interessert, men jeg vil ha et bedre HK for å kunne kjøpe bedre oppgraderinger og jeg vil vite om noen kan finne et bedre HK på Komplett til meg... Vil ha mer lagringsplass osv...

Skrevet (endret)

Hvor mye penger er du villig til å legge i oppgraderingen? Hardwaren du sitter med nå begynner å bli så gammel at om du ønsker noen ordentlig forbedring må du bytte ut nesten alt.

Kjøper du et nytt HK nå som passer til hardwaren du har kan jeg love deg at du ikke har mye oppgraderingspotensialet selv med nytt HK.

Ønsker du en liten forbedring av det du har nå vil jeg anbefale deg å legge penger i en ekstra harddisk og en minnebrikke med 256MB ram.

Du finner HK som kan passe hardwaren din her.Socket 478 HK

Kan ikke love deg at minnebrikkene dine vil passe siden jeg ikke vet om du har SD-RAM eller DDR SD-RAM.

Endret av Lættis
Skrevet

Last ned programmer som f.eks. EVREST Home Edition, PC Wizzard, SIS Soft Sandra. Med disse programmene kan du enkelt se spesifikasjonene på PCen din.

Skrevet

Du kan også laste ned cpuz, et lite program som viser system info od dette trengs ikke installeres.

PS: Stili maskin du har, Lættis:thumbup: Hvilket HK er det du har? Tipper på et MSI 9XX Platinum.

Skrevet
PS: Stili maskin du har, Lættis:thumbup: Hvilket HK er det du har? Tipper på et MSI 9XX Platinum.

Takker. Fluoriserende grønn Quickspray gjør det hele litt mer spennende :thumbup: Har nok ikke noen racermaskin med 9XX HK. Det er et KT600 HK. Spec i profilen.

Skrevet

Hei Lættis!

Jeg har DDR-SDRAM. Med alt det andre jeg har sagt tidligere klarer du å finne et passe bra hovedkort for rundt 500 lappen? :!:

Skrevet (endret)

Her har du et greit HK. Det er det billigste kortet jeg er villig til å anbefale:

MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478,ATX SATA, LAN, Dual-DDR, Lyd, Raid, AGP8X

Jeg regner med at Fujitsu Siemens bruker standard ATX form på HK i sine maskiner. Vet at Dell lager maskiner med en litt sær form på HK.

Om du ønsker kan du få det billigere HER. Demovare

Om du bruker Win XP vil jeg på det sterkeste anbefale å sette inn litt mer RAM i maskinen. Denne brikken er et godt valg:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 256MB Unbuffered, Non-parity, 32Megx64, CL2.5

Spiller du spill på maskinen eller driver du med programmer som krever en del minne vil jeg anbefale denne:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Endret av Lættis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...