Gå til innhold

FTP problemer med logg on

PCen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

har prøvd å få hjelp før her men ikke lykkes, prøver igjen, og er etterhvert desperat..

får ikke logget på med FTP programmer..dette har funket før, men kommer ikke inn noen plass lengre, forsøkt å laste ned å instalere andre programmer og overføre med men same resultat

Vær så snill å hjelpe.....

MVH

Tommy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte funker det ikke?

Du bør nesten si hva som ikke funker... Kommer det opp en feilmelding, skjer det ingenting?

Har du en brannmur som sperrer programmene?

Slike opplysninger bør du ha med.

Skrevet

bruker mest WS_FTP LE

Jeg vet det er gammelt men brukt det i mange år og det har alltid funket...

har fjernet allt dom jeg kan tenke kan ha hindret pålogging (Brannmur etc.)

får følgende melding

Connection failed www......., connection timed out...

Det var en jeg snakket med som snakket noe om at virus eller annet kunne ha gjort noe med portene mine.. skjønnte ikke hva han mente...

Skrevet
Prøv å gå i routeren og åpne denne porten på UDP og TCP.

Hvordan gjør jeg det da!!

I FTP programmet står det port 21..

serveren er aktiv... kobler på greit fra jobb...jeg kommer som sagt ikke inn på noen servere overhodet... samme melding...

Skrevet
Start-Kjør->Skriv inn cmd-> skriv inn ipconfig, velg den siste ipen

så langt alt vel

Hvorfor skal jeg skrive den i nettleseren, har ikke noe problem med å logge på nett (Via ADSL)

hvor skrives dette i så fall i nettleseren, bruker Opera..

på portforward finner jeg bare IPen min...hva skal jeg egentlig finne der og skifter ikke IPen hele tiden når man bruker ADSL??

Uff er ikke noe flink i dette :blush::blush:

Skrevet (endret)

Den siste IPen du finner ved å skrive "ipconfig", er IPen til gatewayen - altså modemet eller routeren.

Nå skal du skrive inn denne adressen i nettleseren, og sannsynligvis skal du få spørsmål om å logge deg på routeren/modemet med brukernavn og passord. Vanligvis er dette "admin" og "password".

Hvis du kommer inn i endringsvinduet, skal du gå til der du endrer porttilgang på UDP og TCP. Kanskje er port 21 blokket, men etter at du åpner den igjen, skal nok FTP-programmet fungere.

Endret av Panofix
Skrevet

jeg vil også tippe at port 21 er blokert...overføringer går kjempetreg både når jeg skal attache noe eller på fildelingsprogrammer...også på MSN går det utrolig tregnt å overføre filer...

Når jeg skriver IP adressen i nettleseren, så får jeg bare en blank side!!! ikke noe annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...