Gå til innhold

Selge brukt kamera mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv Oslo Kameraservice eller Lømorks foto. Prøv å selg det sjøl, du får svært lite igjen for å bytte inn.

 

Du har ikke vurdert Minolta sitt digitalapparat da? Systemskifte er j... dyrt, og med mindre du tenker å skifte til D2H/D2x/1Ds/1dsmk2/1dmk2 så tror jeg ikke minolta står noe tilbake for konkurrentene sine...

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at det gjelder de fotobutikkene som selger brukt utstyr. De jeg kan huske å ha sett brukt utstyr hos er Lømorks i Torggt., Fotohuset på Karl Johan (nær Egertorget), Oslo Kameraservice (FotoKnudsen) nederst på Karl Johan og JapanPhotos avdeling i Akersgt.

 

I en annen diskusjon for ikke så lenge siden, ble det sagt noe slikt som at innbytteprisen hos Lømorks kanskje lå på halvparten av det de solgte utstyret brukt for. Det vil si at du antagelig vil få betydelig bedre pris ved å selge det brukt, f.eks. på http://www.foto.no/bruktmarked/, QXL.no, finn.no eller Akams bruktmarked. Det kan i så fall lønne seg å splitte opp utstyret, fremfor å selge alt samlet. Selger man alt samlet, utelukker man endel kjøpere som ønsker å komplettere sitt eksisterende utstyr, med mindre prisen er så lav at de får det av utstyret de ikke trenger, "gratis".

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert Minolta sitt digitalapparat da? Systemskifte er j... dyrt, og med mindre du tenker å skifte til D2H/D2x/1Ds/1dsmk2/1dmk2 så tror jeg ikke minolta står noe tilbake for konkurrentene sine...

Enig - du burde vurdere Konika Minolta Dynax 7 Digital (D7D) før du selger ditt gamle utstyr. Sjekk hva av det gamle utstyret som eventuelt vil passe på en D7D.

En av fordelene med D7D er innebygd bildestabilisator, uavhengig av objektiv..

Lenke til kommentar

Har kun to da. Det originale som var med kamera. Og et 70-300mm sigma objektiv. Sikkert ikke det beste, mer som langt ifra. Har det ikke her, så kan ikke komme med mer info om det.

Ser uansett at det koster 10 000,- for et slikt kamera, så da kan det vel lønne seg for meg å kjøpe et annet kamera (f.eks 300D), og nye objektiver til dette.

Lenke til kommentar

For min del har jeg følgende utstyr til Monolta:

- En fast 24 mm

- En 50 mm macro

- en 35 -80 zoom

- en 100 - 300 zoom

- en 3200i Blitz

- en 4000 blitz

 

Har noen erfaringer med Minoltas digitale speirefleks? Evt noen tester? Det er liksom bare Canon og Nikon som gjelder og går her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...