Gå til innhold

Eksterne disker kontra eksterne disk-kabinetter.


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å forbedre min backup kapasitet. Jeg ser forøvrig at diskkabinetter kommer nå med SATA grensesnitt for disker. Vil det si at de vil bli som en ekstern SATA disk eller vil de ha lavere performance? Noen som vet?

 

I tillegg er disse kabinettene bedre eller dårligere valg enn eksterne harddisker fra WD, Seagate, La Cie og Maxtor, eller vil de bli mer like?

 

Når jeg nevner diskkabinetter, tenker jeg mer på varianter som Icybox, Emagic og Zynet og lignende. Variantene koster mellom 400-800.

 

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksterne disker er vel så bra bare de får stå i ro.Ulempen er at du får ikke byttet ut harddisken inni som du kan ved et løst diskabinett.

 

Forøvrig trenger man vel strengt talt ikke sata for backup.Holder lenge med vanlig ide-løsning (mer for pengene). :thumbup:

Lenke til kommentar

Regner med at du da snakker om en pc du har s-ata utgang fra og ikke den bærbare? I så fall får du etter det jeg vet s-ata ytelse fra den eksterne disken så lenge den er koblet opp gjennom s-ata...

 

Når det gjelder kabinett vs. ferdigløsning har jeg større tro på sikkerhet og stabilitet fra ferdigløsningene (bedre beskyttet mot støt, bedre avkjøling)...men det er jo bare en magefølelse..

Lenke til kommentar

Det er SATA muligheter i fremtiden for en rekke maskiner. PCI-Express utgangene kan gjøre dette mulig på maskiner som har dette, eller som har dockinstasjoner inneholdende dette. Ser frem til dette, men i mellomtiden regner jeg med at jeg kjøper en USB/FW enhet. Trist å ha to ubrukte disker stående.

 

RTP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...