Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst langdistanse nett?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å sette opp et tråløst nettverk mellom meg og en kammerat som bor ca. 5-600 meter i klar luftlinje fra meg.

I den forbindelsen har jeg et par spørsmål:

 

1)

Jeg lurer på er om det holder med et vanlig802.11g 54 Mb modem/basestasjon med tilkoblingmuligheter til ekstern antenne (RP-SMA)

 

2)

Hvis jeg kjøper en slik basestajson, kan jeg da koble basen til pc'en via vanlig tp slik at jeg setter opp nettverket via den maskinen?

 

3)

Har en gammel antenne liggende å slenge, tror det er en gammel TV antenne, aner ikke hvor kraftig den er. men tilkoblingen der er svært simpel, rett og slett bare kabelen som er kuttet opp å ført inn i en kobber hylste og skrues igjen (sukkerbit opplegg)

lurte derfor på om det går ann å kutte opp en RP-SMA / N-Male/female / Pigtail kabel å bare putte den inn, eller om jeg må ha en årntlig tilkobling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kanskje du kan prøve en Bluetooth Sniper Rifle :p Den har en rekkevidde på over halvannen km!Bluetooth Sniper Rifle

 

Tror ikke TV antennen vil funke. Den er optimert for andre frekvensområder enn 2.45GHz.

 

Hvis du virkelig vil mekke sjøl, ser jo dette heftig ut! (men rekkevidden de fikk var 200m).

 

can.jpg

 

Prøve å google etter "modify wlan" o.l. så vil du finne mange flere slike tips.

 

Lykke til,

 

S

Lenke til kommentar

Ok, men jeg har hørt det går ann å bare ha et sett base stasjon og klienten bare trenger vanlig wlan kort, i form av pigtail antenner, hva er forskjellen på det og slike nettverk? for hvis jeg ikke missforst nå så måtte motager også ha samme type utstyr.

 

glemte jeg å spørre om, går det ann å bare kutte til et hull i en parabol antenne og sette inne det kabelfeste?

Endret av strike8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...