Gå til innhold

Brukere + IIS + Frontpage Extensions


Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt opp en web tjener som skal hoste ei nettside som har mange brukere.

Brukerene skal kunne redigere nettsider ved hjelp av Frontpage Extensions og autentiseres med brukernavn/passord.

Mitt problem er da hvordan skal man få en bruker til å redigere en spesiell side, men ikke ha tilgang til å redigere andre sider innenfor nettstedet.

Jeg finner bare der hvor man kan lage brukere til for å få tilgang, men da kan alle brukerne med brukernavn/passord redigere hele nettstedet uten restriksjoner. Det er dette jeg vil hindre siden en god del av brukerne nesten ikke vet hva internett er en gang.

Finnes det et eget program som fikser dette, eller finnes det noe som allerede er integrert i Windows Server 2003 Web edition (som er det jeg bruker).

Please ikke si at jeg må bruke Linux :p

 

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Brukerene en snakker om er jo NT brukere og rettigheter setter man med NTFS slik en gjør på vanlig LAN.

Har ikke prøvd dette før med tilgang bare til noen utvalgte filer men jeg vet at rettigheter settes ved NTFS på de spesifikke mappene/filene på webområdet.

Lenke til kommentar

Bare så jeg forstår deg riktig du har en Webside, mens brukerne dine har egne personlige sider i tilknytning til Websiden, det er ikke ett webhotell for forskjellige firmaer eller lignenede

Jeg ville ha vurdert Sharepoint portal server, den funker meget bra.

Den kan du sette opp slik at brukerne kan redigere sine egne sider, men ikke hovedsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...