.tomf Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Jeg tror armorratingen har skiftet til mange av armorene. f.eks. Lord's Mail har da vel ikke 16 i armorrating?! Og Chitin armoren har plutselig fått høyere rating, den var da vel ikke 22 før? Er kanskje bare jeg som surrer, men synes å huske at ratingen var annerledes til mange av armorene.
figure_02 Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Selvom du har dårlig armour skill så forandrer ikke armouren seg på tinga, bare hvor mye du utnytter dem... Jeg har chitchin armour på en kar selv, og den er ikke på 22! 13 eller no, husker ikke helt.... Men Lord's Mail har nok no rundt 22, kanskje det er bare du som har blanda dem? Noen andre feil du merker?
Kvakko Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Armor ratingen er avhengig av hvor høy skill du har. Grunnen til at Lord's Mail bare har 13 i armor rating er sannsynligvis fordi du har en lav Heavy Armor skill. Etterhvert som du får mer skillpoints i Heavy Armor vil også armor ratingen stige.
figure_02 Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Men nåt du ser på armouren, da er det vel sånn at det står 22 uansett men blir påvirket av din skill, men det står ikke liksom... Kan hende jeg tar feil....
KO- Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Armor rating har en multiplikator og resultatet avhenger både av hvilken rusting det er snakk om, og din skill på det aktuelle armor feltet. Det er ikke noe max på noen rustning, men multiplikatoren er høyere jo "bedre" rustningen er, Dvs. du kan få potensiell høyere armor rating på en dyr rustning. I praksis KAN dette feks. bety: om multiplikatoren på en Daedric curriass gir følgende resultat: Armor rating 150, Heavy armor rating skill er 80. = multiplikatoren 1,88. Dvs. rustningen gir deg 1,88 ganger høyere armor rating enn skillen din, fordi det er en god rustning. Dette er VELDIG TEORETISK men det kan gi dere ett bedre bilde på hvordan systemet er bygd opp. Du kan ikke se om en armor ting har høy multiplikator på annet enn prisen. (om den ikke har en enchantment, det kan gi en boost i armor rating).
.tomf Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Skrevet 10. mai 2005 Ok, visste ikke at armorskill'en påvirket ratingen. Det forklarer hvorfor armor-ratingen var så mye større på Lord's Mail da jeg fant den med fighteren(som hadde Heavy Armor som majorskill) før jeg formaterte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå