Wintermuthe Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Hei, Jeg skal sette opp en ftp server på hjemmemaskina mi og bruker følgende: 1. Ruter er Wireless 3COM modell 3CRWE51196 2. Bredbåndsleverandør (NexGenTel) med dynamisk IP adresse 3. Bruker no-ip (har registrert meg samt at jeg kjører no-ip programmet) 4. FTPserver er ServU 5. FTP program er BulletProofFTP I ruteren er "firewall enabled" men jeg har satt opp en dynamisk server for ftp (port 21). Videre så har jeg lagt inn for FTP trafikk (åpnet TCP, ikke UDP, på port 20,21,22 samt 1024 - 5000) i Noton Internet Security. Jeg bruker BulletProofFTP klient for å logge meg på ServU (anonymous login). Dersom jeg logger meg på lokalt (dvs. bruker 127.0.0.1 eller nettverksadressen min på lokalt nett som er 192.168.1.157, så fungerer alt som gull. Dette tyder på at både BulletProofFTP og ServU er satt opp riktig. Dersom jeg prøver å kjøre BulletProofFTP på ruter IPn min direkte (dvs. dynamisk IP som er tildelt ruteren min fra NexGenTel) eller dersom jeg bruker no-ip servernavnet, så begynner det hele bra ved at BulletProofFTP spør etter login og passord. Etter litt nøling så får jeg opp feilmeldingen "530 Permission Denied". Merk at jeg har prøvd å både slå av firewall i Nortin Internet Security og ruteren for å finne feilkilden men feilen er alltid den samme! I følge det jeg kan finne av informasjon på nettet så betyr 530 Permission Denied at brukeren har for mange åpne porter. Jeg har derfor satt no limit på dette i ServU uten at dette hjelper. Er det noen som har vært borti samme problem? Jeg trodde først Norton var satt feil opp men siden det heller ikke fungerer når denne er slått av så mistenker jeg at ruteren er feilen. Tar i mot alle forslag med glede!! Mvh. wmuthe
Wintermuthe Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Skrevet 5. mai 2005 OK - nå har jeg funnet feile. Det viser seg (antar jeg i alle fall) at je også må konfiguere opp NextGenTel ruteren min men for å gjøre dette må jeg ha brukernavn og passord som jeg ikke finner (har bredbånd gjennom joben). Er det noen som vet om det finnes et admin login / passord til NextGenTel rutere (Thomson Speedtouch). Takk. mvh. wmuthe
Wintermuthe Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Skrevet 5. mai 2005 Hei, Etter litt leting på nett fant jeg admin login og passord så nå er alt bare fryd og gammen! Jeg har logge med inn på ruteren og er klar til å konfigurere. Det er ufattelig hva man kan finne på nett. Mvh. wmuthe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå