Gå til innhold

HL2 Deathmatch henger i 5 sek av gangen! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Første gang jeg prøvde HL2dm på min maskin hadde jeg et lånt skjermkort i maskinen (radeon 9800pro) Da fungerte spillet veldig bra. Når jeg leverte dette tilbake og prøvde med mitt eget kort (Geforce 4600) skjer følgende:

Alt er normalt i starten når jeg begynner å spille så pluttselig henger det i kanskje 5 sekunder før det virker som normalt igjen, dette skjer ofte. Når jeg kan bevege meg igjen får jeg tilbake alle våpnene jeg hadde på meg som om jeg skulle ha mistet dem og så plukket dem opp igjen (Hvis du noen gang har satt fast i en kasse e.l. som noen har satt fra seg i spawn punktet, kan det samme skje.). De lager sånn "plukk opp våpen" lyd og du ser alle våpnene du får på skjemen. Ellers hvis jeg dør hender det at jeg får se det i "reprise" altså to ganger. Det hele arter seg som at det er kjempe lagg på serveren, men det er bare hos meg det lagger. Jeg tenkte kanskje det var skjermkortet som hadde skylden og kjøpte et Gainward Geforce 6600GT Ultra fra demo varene til komplett.no, men dette hjalp ingenting.

Om ikke jeg finner ut dette snart så må jeg først prøve å installere spillet på nytt eller formatere. Kan jo ligge noen ulumskheter etter de andre skjermkortene som har vært i maskinen. Jeg prøvde å kjøre "detornator_RIP" før jeg satte inn det nye skjermkortet i dag, men fikk bare feilmelding med en gang jeg kjørte programmet. Jeg prøvde også å laste dette ned fra en annen plass med samme resultet. Jeg har også testet 2 forskjellige skjermkort driver versjoner!

annen info:

Pingen min er gjennomsnittlig bra, ligger i mellom 30-60ms i spillet.

ADSL linjen er en 704/128 fra Telenor

Jeg har trådløs forbindelse til min pc og det hjalp ingen ting å flytte pc'en nærmere routeren, samme resultat med 100% / 100% på kvalitet og styrke på signalet. Pingen mot Telenor er stabil på 25ms.

Pc'en:

P4 3.2Ghz

1Gb ram

GF 6600Gt Ultra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går ut i fra at du har avinstallert driveren til 9800pro!

har du sjekket fps?

"net_graph 1" i console. eller kjør "street test" i cs:s

om det er serveren/ trådløse nettverket som gjør det, kan du teste med å "Create server"

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg formaterte etter at jeg byttet fra Radeon 9800 PRO tilbake til GF ti4600, men etter at jeg byttet fra det og over til 6600gt så har jeg ikke formatert. Jeg regner med at det er eneste løsningen som ikke er prøvd. Jeg kjørte også detornator RIP fra Guru3d for å fjerne restene etter nvidia driveren, men da fikk jeg kun en feilmelding. Prøvde om igjen etter å ha lastet ned samme program fra en annen plass med samme resultat.

Maskinen er mer enn god nok og ligger stort sett over 100fps på alle brett og i cs testen fikk jeg vel 135fps i snitt. Det som er rart er at det samme skjer ikke når jeg spiller singleplayer :nei:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg formatert for første gang etter at jeg satt inn 6600GT kortet fra Elkjøp. HL2dm var eneste grunn til at jeg formaterte og det virket ikke etterpå heller!

Nå har jeg prøvd 4 skjermkort hvorav spillet kun fungerte første gangen jeg testet det.

Fungerte:

ATI Radeon 9800 PRO

Fungerte ikke:

MSI Ti4600

Gainward 6600GT (demokort fra Komplett som ikke virket som det skulle)

Leadtec 6600GT

Har prøvd med 3 forskjellige drivere. Så noe sier meg at det ikke er skjermkortet det er noe i veien med. Ellers har jeg prøvd å bytte ram'en uten resultat. Resten av HW er den samme som når det fungerte.

Hva nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...