Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store problemer med UPC


Anbefalte innlegg

UPC, United Pan Communications, en av Hollands Stoltheter er noe forbanna DRITT!

Som en seriøs gamer har jeg ikke til å sitte å ping & flushe 15 sek pr. 5 min, og i tillegg fører det av og til til at spille CS 1.6 krasjer og man mister viktige penger. For ikke å snakke om at alt på VoIP-klienten min blir forsinket og mister masse taktikker. Var veldig dårlig i begynnelsen i slutten av 2003 da jeg ble kunde, da var det mye ustabilitet og internetten ble frakobla flere ganger i løpet av en dag. Kundeservice klarte aldri å forklare det, og mente det var noe galt hjemme hos oss, enten det var støpselet, modemet, routeren eller min maskin. Etter besøk av tekniker mente han det var støpselet som var ødelagt/gammelt. Skifte av det hjalp ikke, men en hyggelig dag på våren forsvant problemene i 2004. Helt til forrige uke. En "utbedring" av det dårlige slaget ble utført på sentralen her i bydelen vår som faktisk førte til bedre ping, omkring 5-10 ms bedre (veldig mye å si i CS). Så kom dagen da linja fikk timeouts. Timeouts i 15-30 sek hver time ca. Nå har det kommet opp i hvert kvarter, og fortsatt kan ikke kundeservicen svare på våre spørsmål om dette problemet. Etter utbedringen har vi alle fått nye IPer som ikke har noen stor betydning. Helt til gårdagen, da jeg og min kompis skulle prøve å spille Warcraft III fordi CS tydeligvis ikke funka. Atter en gang oppdaget vi et nytt problem, nemlig at når en av oss laga game, så kunne ikke den andre joine. Åpning av porter har vi fått til for lenge siden, og vi har spilte flere ganger sammen, også med folk fra andre plasser. Og det fungerte helt til denne "utbedringen".

 

Jeg vil gjerne bytte linje, men delvis pga. økonomi og fordi vi har hørt at fibernettet er rett om hjørnet, har jeg lite lyst til å binde meg i 12 mnd.

 

Noen andre som har opplevd dette andre plasser med UPC Chello?

Jeg bor i Stavanger.

 

Frusterert kunde.

 

EDIT: Tilbudet gjelder alle kunder som er tilknyttet UPCs bredbåndsnett. Bindingstid for abonnementet er 12 måneder. Oppsigelsestid utover dette er 1 måned. Jeg har ikke lengre bindingstid.

 

Etter en telefonsamtale med UPCs kundeservice fikk jeg vite at hvis jeg avbestilte idag, 4. mai, ville ikke kontrakten utløpe før 30. juni, altså 2 måneder. UPCs skitne markedsføring ender ikke med avbestilling en gang. :mad: Ettersom jeg hadde tenkt å benytte meg av NextGenTels Vår-kampanje uten etableringskostnad, passer dette veldig dårlig for meg. Jeg er dessverre ikke hjemme 1. juli, og kan ikke håndtere en NGT-bestilling. Dvs. jeg må holde ut med torturen til minst 1. august :(

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hi Nan,

 

Dansker her :w00t: Håber ikke at du har noget imod "Dansk"mål..

 

Jeg bor også i stavanger og har UPC som ISP. Det er helt fantastisk at finde en person med nøjagtig samme problemer. Jeg gamer ikke særlig meget mer (2 børn mm.. ) men jeg bruger Telio. For 2 uger siden fungeret det nogen lunde... men et eller andet sket... og nu kan jeg ikke holde en telefon forbindelse i mer en 30 sec uten at dem jeg snakker med pludselig ikke kan høre mig lengere. Jeg kan fint høre dem.... og det er ved at drive mig til vandved.

 

Efter at have læst din post har jeg nu forklaringen på problemet... TAK!!! I første omgang troede jeg at det var Telio sin skyll.... men det er det jo nok ikke efter hvad du skriver... Jeg talt med UPC flere gange idag... og de mente bestemt ikke at det var deres skyll... BAH.

 

Kender du nogen måde hvorpå man kan måle QoS (quality of service) på sit bredbånd i norge... jeg kender et sted i USA:

 

http://myspeed.visualware.com

 

men det er vel ikke rimelig at bruge det i norge.

 

I hvertfall har jeg tenkt mig at nekte med at betale før de opretter QoS til et acciptabelt niveau :tease: ... Jeg har lest noget om det her http://forbrukerportalen.no.

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å finne kunder av UPC i Stavanger som har nøyaktig samme problemer. Jeg pleier og spille med 2 kompiser som og har UPC, og laggingen og ping timeouten kommer alltid samtidig. Kommer ikke på som en stor overraskelse at kundekonsulentene mener det ikke er en sammenheng. Hyggelig at jeg kunne hjelpe, men skal nok skifte til NextGenTel snart uansett. Helst så fort som mulig. Er det mulig å bestille NGT til en bestemt dag? Vet noen? Har lyst å benytte meg av vårkampanjen. :thumbup:

Kender du nogen måde hvorpå man kan måle QoS (quality of service) på sit bredbånd i norge...

Ja faktisk, ITavisen.no's speedometer.

Viser og hver måned statistikk og resultater fra alle testene.

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig sted men :whistle:

 

Men når jeg tar speedometer testen på itavisen så får jeg dette: Nedlastingshastighet: 1408 kbit/s.

 

 

Holder ikke dette til å spille spill på nette?? :hmm::hrm:

 

har prøvd CS, jeg kommer inn på steam, men det tar år å dag å få serverne ned, kommer èn og èn :thumbdown:

 

Noen forslag :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...