Gå til innhold

megapikselkamera, mp3 og radio


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon.

 

Under har jeg fylt ut malen, men jeg vil gjerne skrive litt først.

Jeg trenger en mobil med:

-bra kamera (dvs. megapikselkamera og bra kvalitet. Jeg vil kunne ha bildene i album),

-mp3-spiller og

-radio.

 

Jeg ønsker å høre musikk mens jeg sykler, og lyden må derfor være bra og ikke alt for lav. Minnekapasiteten må være ok. Dvs. enten bra internt minne eller mulighet for minnekort. Mobilen bør være så liten og lett som mulig. Jeg har en nokia 3650 nå og den er for stor og tung (130g, lang, brei og tykk). Jeg har allerede en bluetooth-sak til datan min, så om jeg kan overføre med det, ville det være fint. Eller med usb eller noe sånt seff. Eller bruker jeg kalender (huskelapper med alarm), vekkerklokke, ringer og skriver sms.

 

Bortsett fra dette er det ikke så viktig med funksjoner. Jeg trenger ikke noe fancy spill, wap eller noe sånt. Jeg er ikke tenåring, så målet er ikke en mobil som er den kuleste.

 

Tenkte å kjøpe mobilen på f.eks. http://www.tele2.no/privat/nettbutikk/ eller med noen andre med like bra priser...

 

Jeg kommer ikke til å bruke mange tusen på mobil, ønsker å finne en jeg kan kjøpe med abonnement. Har f.eks. sett på nokia 3230 (799,- med abonnement hos tele2), men vil gjerne vite alternativene.

 

 

 

Jeg trenger (nei betyr ikke at jeg krever at den ikke har det, bare at jeg ikke trenger det..):

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja - må kunne lage notater med alarm, gjenta (dag, uke, måned, år) o.l.

-MMS: nei

-GPRS: nei

-EDGE: nei

-WAP: nei

-Kalkulator: Ja

-JAVA: nei

-Email klient: nei

-Spill: nei

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: fortrinnsvis vanlig, men jeg er åpen for andre. Funksjonene er viktigere.

-Vekt: Så liten som mulig. Den jeg har nå veier 130g. Det er for mye.

-Antenne: integrert, hvis ikke kommer jeg til å knekke den.

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Over 65000 farger, under 65000 farger: ikke viktig

-Størrelse på skjerm: gjerne stor, men ikke veldig viktig

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Jeg tenker å kjøpe mobil med abonnement. Gjerne hos www.tele2.no eller noen andre som har lave priser... Jeg ønsker å vite hvilke telefoner som har det jeg vil ha. Selvfølgelig så billig som mulig, men jeg vil gjerne vite alternativene.

 

 

Diverse:

-Merke: jeg liker nokia, men er åpen for andre forslag

-Kamera: Ja

-Videokamera: ja

-Symbian: vet ikke hva det er engang...

-Triband: nei

-Infrarød port: nei

-Blåtann (Bluetooth): ja

-Minne: enten må innebygd minne være stort ellers må det være mulighet for å bruke minnebrikker.

-Minnekort?: Ja

-Polyfoniske ringetoner: ikke viktig

-MP3: Ja

-Radio: Ja

-3g(UMTS): vet ikke hva det er..

-Wlan: ikke viktig

- Mulighet for GPS: ikke viktig

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Ringe, skrive sms, ta bilder (og kunne ha dem i album...), høre mp3 og radio mens jeg sykler (dvs. det må ikke være alt for lavt volum).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...