Gå til innhold

Hvad skal man vælge til 1500-max 4000 DK-kr?


Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg går og skal til at have mig et digital kamera. Men jeg er hel blank på området. Hvad skal jeg vælge?

 

Jeg har disse krav:

Det skal være godt til naturfotos (skal til australien)

Det skal være meget hurtig til at tage billeder

Pris mellem 1500-MAX4000 DK-kr.

Det skal helst være til "almindelige" batterier

 

Hvad skal jeg vælge?

 

Håber i kan hælpe, skal snart afsted ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kig evt. her som lidt hjælp. Det er jo meget afhængigt af hvad du prioriterer. Debatter om emnet:

http://www.fotokritik.dk/

http://www.jakobdam.dk/forum/viewforum.php?f=9

 

skal det være primært nemt at have i lommen, skal det primært tage rigtigt flotte billeder, skal det have video funktion, skal det have masser af zoom, så du kan tage billeder af dyr eller skal det være godt til macro ?

 

hvis det er zoom og god kvalitet det handler om så er panasonics FZ modeller værd at kigge på.

hvis det skal være nemt og bekvemt ville jeg kigge på IXus serien.

Er billedekvaliteten i højsædet så kig f.eks på Canons povwershot serie.

 

Hvis det er billedkvalitet og zoom det handler om, så kan du købe mit 3 måneder gamle FZ20 http://www.jakobdam.dk/forum/viewtopic.php?t=639

 

Men ellers er det måske værd at kigge priser i australien, eller smutte forbi hongkong på vejen.

Lenke til kommentar
Kig evt. her som lidt hjælp. Det er jo meget afhængigt af hvad du prioriterer. Debatter om emnet:

http://www.fotokritik.dk/

http://www.jakobdam.dk/forum/viewforum.php?f=9

 

skal det være primært nemt at have i lommen, skal det primært tage rigtigt flotte billeder, skal det have video funktion, skal det have masser af zoom, så du kan tage billeder af dyr eller skal det være godt til macro ?

 

hvis det er zoom og god kvalitet det handler om så er panasonics FZ modeller værd at kigge på.

hvis det skal være nemt og bekvemt ville jeg kigge på IXus serien.

Er billedekvaliteten i højsædet så kig f.eks på Canons povwershot serie.

 

Hvis det er billedkvalitet og zoom det handler om, så kan du købe mit 3 måneder gamle FZ20 http://www.jakobdam.dk/forum/viewtopic.php?t=639

 

Men ellers er det måske værd at kigge priser i australien, eller smutte forbi hongkong på vejen.

Hvorfor kikke på priser i Australia???

Her er det ofte dyrere enn andre steder, pluss at utvalget er skralt.

Handlet Nikon D70 pluss et par objektiver her i Australia, og det hele er BILLIGERE i gamle mor Norge, moms og alt!

shonny

the mislaid viking

(plassert i kenguruens hjemland)

Lenke til kommentar

Hej tak for svarene

 

Jeg vil geren have et kamera som tager billederne hurtigt, når man trykke på knappen.

 

En anden ting som er vigtig er at det skal kunne tage GODE billeder og have et godt zoom.

 

Jeg har over vejet powershot serien men er zoomen på dem god? Og tager de ikke billederne langsomt?

 

Kan du i evt. nævne nogle konkrete model navne som jeg evt. skal kigge efter?

Lenke til kommentar

Kikk på Canon S2IS om et par uker. Ser ut til å være raskt, god zoom, men må vente på optikkens kritikker. IS og lydløs motor kan være utslagsgivende. Under 4600.- ser det ut til også. Synd du ikke er innom USA hvor du kan spare endel, men du kan jo sjekke Australske webshops...

Endret av Ib
Lenke til kommentar

Kan anbefale canon s60. Koster vel rund 4000 eller noe sånt. Har det jeg, og er veldig fornøyd :) Kjempebra kamera :) Ganske lite og praktisk, brukervennlig, flotte farger, 5,1 mp, bra macro, manuelle funksjoner ++

 

Eksempler på bilder jeg har tatt med det han du se

her...

Lenke til kommentar

Mange her i forummet har været begejstrede for Panasonics FZ-serie (FZ5 og FZ20). Prøv at søge lidt rundt her eller kig i produktguiden for erfaringer. Har ikke selv erfaring med disse kameraer, men jeg tror helt sikkert det er noget du vil blive glad for.

Ellers er KonicaMinoltas Z-serie (specielt Z5) et interessant kamera. Det er lige testet i bladet Digital Foto, som du kan købe eller sende mig en PM med din mailadresse i, så jeg kan sende dig en kopi.

Olympus C7XX-serie er også et kig værd...

Lenke til kommentar

Hej

 

Jeg har nu fundet frem til disse kamera:

Canon Powershot S2 IS

Canon PowerShot A520

Canon PowerShot S60

Panasonic Lumix DMC-FZ5EG-S (Sølv)

Panasonic Lumix DMC-FZ5EGM-K (Sort)

Panasonic Lumix DMC-FZ20EG-S (Sølv)

 

Er der nogen som kan komme med nogle korte kommentare til de enkelte produkter hvad der er positivt og negativt?

 

Jeg skal mellem lande i Thailand, så kan måske finde noget billigt der ;)

Lenke til kommentar

kig under mit sidste indlæg - på jakob´s side er flere af kameraerne indgående diskuteret.

 

Jeg har været glad for fz20 (solgte kun fordi jeg fik råd til spejlrefleks) så vidt jeg husker er fz5 endnu hurtigere i zoom og "aftæksforsinkelse" til gengæld har du ikke mulighed for ekstern blitz og du kan ikke fokusere manuelt.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Nu er jeg bare blevet mer fortvivlet, har lige været inde i en butik, og der blev jeg foreslået et G6 eller det nye G7.

 

Jeg har også kigget på det nye S2-IS og det gamle S1-IS.

 

Nogen der kan fortælle hvad den STORE forskel er på disse kamera'er:

S1-IS / S2-IS

G6 / G7

A520

 

Jeg er meget forviret. hehe

Lenke til kommentar

G6 er her siden 3KV. 2004 med meget bra bilder.

Om 4x zoom holder er dette et godt valg. G7 er ikke lansert og om det blir noe av (og G7 som navn er noe man gjetter på) vet ingen. Om det kommer, tipper mange 3kv. 2005.

 

Forskjell S1 IS og S2 IS ser ut til å bli (endelig test avhenger av ankomsdato)

-økt zoom fra 10 til 12x.

-DIGIC I erstattes av DIGIC II prosessoren som før har gitt rask respons på IXUS 30 til 700 og EOS 350D.

-Økning fra 3,11 til 5 megapixler,

-ørlite større kamera på S2,

-hjelpelys for fokus,

-stereo videofunksjon med lengre klipp. Zoombar !

-Nytt format på lagringsmedium (SD nå mot CF før).

-Større linsediameter på 58mm på S1 mot 52mm på S1 (slipper inn mer lys?).

-Endret batterilayout, men tar fortsatt AA om du går tom, kan kjøre oppladbare ( og har selv god erfaring med laaang batterilevetid på A75 med Biltema's oppladbare testvinner i 2004.)

-Større skjerm på S2 (økt fra 1,5 til 1,8 tommer)

-Bedret elektronisk søker ( ikke optisk altså, og mange er reservert til dette)

-USB 2,0 High Speed på S2

-Ikke trådløs IR på S2 ( blitt borte, få som kjøpte?) men støtter remote capture fra PC

-Makro støtter 1 mm på S2 vs 10 cm på S1

-Bedret blendertall på vidvinkel og dårligere på tele for S2

-Raskere lukker på S2 (1/3200s vs 1/2000s)

-Flere moduser og fargevalg på S2 samt fler WB valg.

 

Det er i hovedsak forskjellene selv om det er noen mindre og noen jeg kanskje har glemt? Ingen erstatning for dSLR altså men ser ut til å bli et skikkelig all-round kamera for den som ikke gidder dra på mye stash til enhver tid :-)

 

Edit: Sjekk denne https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.p...lign=Sammenlign

Endret av Ib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...