Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Nettverk hjemme


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå fått meg nytt rom nede i kjelleren ( :cool: ) men muttern nekter og dra kabel ned, så eneste løsning da, er trådløst. Men hva skal jeg kjøpe av trådløst da? Helst D-Link - Må ha trådløst nettverks kort, og sånn "Base" som sender nettet. Så hva bør jeg bruke? spiller en del CS og wow, så vil helst ikke lagge som et helvette :p Takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil aldri ha noen 100% garanti for et stabilt trådløsnett. Det kommer an på bygningsmaterialer og avstand fra AP til kort. Dessuten må du ta inn i betraktningen hvor mye forstyrrelse det er fra andre nett, og forskjellige elektriske apparater i huset.

 

Stort sett vil de fleste systemer klare å holde en grei forbindelse fra en etasje til en annen, dersom den horisontale forskyvingen ikke er for stor.

 

Vær også klar over at systemer med 108Mb - 125Mb kan fungere glimrende under optimale forhold, men at de ved mye forstyrrelser eller lengre avstander ofte sliter mer med hastighet og stabilitet enn samme system konfigurert for 54Mb

 

Det finnes bare en måte å finne ut av det på, og det er ved å prøve ;)

Lenke til kommentar
min "stefar" nekter på et PC netverk og skal absolutt ha denne. Jeg vet den støtter windows, men kan jeg koble meg på den routeren med et DLINK kort for PC?

 

 

Airport Extreme støtter 802.11g standarden, og du kan koble deg opp med alle kort som støtter denne standarden.

 

Det gjør Dlink kortene. :yes:

Lenke til kommentar

Det snakkes her om en Aiport Extreme base men også samtidig så nevnes det streaming av musikk . Da regner jeg med at det snakkes om Aiport Express .

 

Når man snakker videre om uvitenhet så vil jeg bare si at det i denne tråden også er andre som er uviten .

 

En Aiport Extreme er absolutt stabil både til bruk sammen med Windows som enkelte har slik en tro på og sammen med OS X .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...