Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikkje og joine ftp server!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har registrert meg på www.home.no og aktivert kontoen. Har ein gammal og ein ny bruker. Men klarer ikkje og få inn på ftp serveren. Noken som har noko erfaringer å brukerveiledninger?

 

Ole-Johan

Hvem er din ISP?

Har du eget privat nettverk eller sitter du på fx et jobb/studentnettverk?

Hvis du ikke sitter på egen netttilkobling kan det hende at ISP har sperret for tilgang til FTP-områder.

Lenke til kommentar

Det er et eller annet med oppsettet ditt da, jeg har Mimer og kommer greit inn på den serveren som sto ovenfor her. Er port 21 åpnet i routeren din da? Den kom med alle porter stengt i utgangspunktet til meg, jeg måtte inn og åpne dem i ettertid. (Zyxel 650)

Endret av c-man
Lenke til kommentar

prøv å bruke windows explorer/internet explorer..

bare skriv "ftp.home.no" i adresselinjen. da skal det komme opp en popup boks som ber om brukernavn og passord.

når du har tastet inn det kan du kopiere inn og slette filer, lage mapper osv. nesten som vanlig i windows...

Lenke til kommentar

logg deg på begge routerne dine og sjekk hvilke porter som er åpnet. Mimer sitt modem har ip 192.168.1.1 brukernavn admin passord fox**** der **** er de siste fire nr i din eksterne ip-adresse. Dersom du har bare 2 siffer etter siste punktum skal du ha 0 før disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...