Muntiadok Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Hei! Har fått en bærbar pc med trådløst nettverkskort. Problem: Jeg finner ulike nettverk, jeg kan koble meg til, men jeg mottar ingenting (ser i status at jeg er oppkoblet og har sendt informasjon, men mottatt 0 byte). Hva gjør jeg galt? Hadde lignende opplevelse med lan-kabelen. Dette fant jeg ut var fordi jeg ikke slapp noe gjennom brannmuren. Ved konfigurering funket alt fint. Men selv om jeg kobler ut både winxp-brannmur+norman brannmur mottar jeg ikke noe over trådløst nettverk...
mr_trout Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Gjelder dette nettverk du har tilgang til. Evt nettverk du vet er helt åpne, og uten kryptering eller filtrering?
Muntiadok Skrevet 27. april 2005 Forfatter Skrevet 27. april 2005 Har opplevd det med 2 ulike nettverk. Det ene var åpent, det andre hadde jeg passord til og ruteren hadde godkjent min maskin..
Muntiadok Skrevet 28. april 2005 Forfatter Skrevet 28. april 2005 Jeg får altså koblet meg til. Ser jeg får tildelt min ip, og at jeg får sendt informasjon... Sikkert en enkel hake som skal vekk et eller annet sted...noen som vet hva? Må brannmuren fores med et trådløst-program? Alt fungerer jo over lan..Så dermed burde jo ikke brannmuren stoppe mail og internett over trådløst heller, fungerer de ikke på samme måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå