Gå til innhold

Kjøp av canon 350D


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en kamerat som skal reise til Hong Kong den 5. mai. Han har sagt seg villig til å kjøpe med et digitalkamera til meg. Tenkte jeg skulle be han kjøpe med Canon 350D med Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC. Har i utgangspunktet bare tenkt til å ha et objektiv. Virket som om dette ville funke bra. Ser på meg selv som amatør når det gjelder fotografering.

 

Nå har det seg sånn at jeg er litt usikker på hva prisnivået er i Hong Kong. Noen som har peiling? Er det noe særlig å spare? Hvis differansen kun er 500-1000 kr, så er det jo like greit å kjøpe i Norge med tanke på garanti, service m.m.

 

Noen andre objektiver jeg heller burde velge?

 

Ville satt stor pris på om noen hadde erfaringer, tips, linker til nettsider i Hong Kong eller lignende.

 

Mvh

 

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg, og mange andre har kjøpt hus i norge, for så å kjøpe objektiver i utlandet. Grunnen til det er enkel:

 

Husene kan ha datatekniske feil, oftere enn objektivene har mekaniske feil. Det gjør at om huset er "i ustand", så må det returneres til asia for garanti. (Se mitt innlegg i annen diskusjon om kjøp i Japan)

Lenke til kommentar

Ok, takk så mye for svar alle sammen. Da tror jeg at jeg sender med 3000,- til et objektiv.

 

Mitt bruk:

 

- Mest bilder av landskap

- Vil ha grei zoom

- Skal kun ha et objektiv. Dette skal kunne brukes til alt.

 

Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC ser som sagt ut som et greit alternativ for meg. Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...