Gå til innhold

Lage backup av spill som fungerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei..

Jeg har noen spill jeg som blir brukt veldig mye her i familien. Så cd'ene er ganske slitte alt. Og lurte på hvordan man tok backup av den, og som gjør at den vil fungere som image i d-tools eller no lignene. Spillene er nå RA2 og Yuris revenge. Har 3 brødere som spiller det hele tiden. Har prøvd med nero men den får alti en read error på slutten. Har også prøvd met ultraiso, den gjenomfører den men den funker ikke etter på. Og Er dette ulovelig og spørre om?? Vist det er det så beklager jeg for det. :blush:

Takk for alle svar..

Nissen GTR...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer an på hvilken kopibeskyttelse det er på CD'ene (hvis det er noen kopibeskyttelse i det hele tatt). Finn først ut hvilken kopibeskyttelse det er snakk om (du kan sjekke en CD for kopibeskyttelse med for eksempel Clony XXL eller A-Ray Scanner).

Uten at jeg skal si det altfor sikkert, så tror jeg at RA2 har kopibeskyttelsen Safedisc 2.05.030, og Yuris Revenge har Safedisc 2.40.010.

Deretter kan du bruke brenneprogrammet Alcohol 120% til å lage et image av CD'ene (programmet har forhåndsinnstilte profiler for hver enkelt kopibeskyttelse, velg den aktuelle), og brenne det ut på en CD. Velg normal data-CD dersom det ikke er noen kopibeskyttelse på original-CD'ene.

Andre programmer som er laget for å kunne lage kopier av kopibeskyttede CD'er: CloneCD og BlindWrite.

Kopiebeskyttelse er avskyelig, FORLANG å kunne lage egne kopier av materiale dere selv har kjøpt og betalt for. Skriv under på kampanjen Consumers Against Copy Control.

Endret av Garathor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...