dSRL Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 (endret) Nå har jeg avinstallert Norton og lastet ned NOD32 sin prøveversjon. Men da reagerer pc`en med å si at NOD32 2.0 kan være utdattert og at maskinen kan bli utsatt for virus Hva gjør jeg og hvordan oppdaterer og scanner jeg med NOD32. Er pc`en min sikker selvom jeg får denne beskjeden?? I hope! Setter pris på svar, hilsen en litt forvirret og ny NOD32 bruker.. Edit: skriveleif #Topic endret av moderator# Endret 26. april 2005 av Jankee
zjulik Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Det er vel ikke "utdatert" den sier, snarere at tjenesten "Security Center" XP, Service Pack 2 ikke kjenner NOD32? Jeg kjører selv NOD32 og er fornøyd. Etter min mening er Security Center en av de tjenester du kan skru av. Den gjør ikke noe som helst for å sikre PC-en din, den forteller deg bare hva du burde ha gjort, ut i fra den kunnskap som er lagt inn i tjenesten. Hvis du vil skru av denne vesle irritasjonen, gå til Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester, høyreklikk på Security Center og velg egenskaper, sett oppstart til deaktivert. Stopp den gjerne også i samme slengen, ellers vil den gå til neste gang du booter.
dSRL Skrevet 26. april 2005 Forfatter Skrevet 26. april 2005 Takk for tips ang. sikkerhetsvasleren, nå er den deaktivert Men hvordan oppdateres NOD32?
zjulik Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Har du lastet ned demoen, så er vel det den nyeste? Klikk deg ellers rundt og se på innstillinger - autooppdateringer er sikkert skrudd på. Min versjon er forresten 2.12.4 ser det ut til. Demoer henter du forresten best fra programmets egen side - http://www.nod32.com/home/home.htm .
dSRL Skrevet 26. april 2005 Forfatter Skrevet 26. april 2005 Har du lastet ned demoen, så er vel det den nyeste?Klikk deg ellers rundt og se på innstillinger - autooppdateringer er sikkert skrudd på. Min versjon er forresten 2.12.4 ser det ut til. Demoer henter du forresten best fra programmets egen side - http://www.nod32.com/home/home.htm . jeg lastet den ned herfra: http://www.eurosecure.com/site.asp?page=trial Er det ok tro? Men trodde fjern programmer ville ta bort Norton, men neida Når jeg søker etter filer mapper med "norton" eller "symantec" får jeg opp 5 filer som jeg ikke får lov til å delite. Noen forslag til hvordan jeg får slettet de og vil de evt. påvirke bruk av NOD32? Nå er jeg altså vepnet med ad aware, spyboot sech and destroy er det nok mot søppel, virus og orm tro slik at jeg trygt kan bruke nettbanken..
_Adler_ Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Du oppdaterer Nod32 slik, hvis du ikke allerede har gjort det: Nede i sysbar (heter det det?) ser du et Nod32 symbol, trykk det-->Update-->Update--> Der får du frem noen alternativer m.m. hak av for Automatic Update (hvis du ikke allerede har gjort det). For å oppdatere manuellt trykker du Update now. Verre er det ikke!
zjulik Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Norton er ikke enkelt å fjerne når du først har hatt det installert. Google remove norton eller remove symantec .
_Adler_ Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Du er rimelig godt sikkret mot spyware osv. hvis du har Spybot S&D og Adaware. Du kan jo også prøve Microsoft Antispyware. Så er det jo også viktig å ikke bruke Internet Explorer! Bruk Firefox eller Opera, jeg bruker Firefox i alle fall. Hvilken nettleser bruker du egentlig?
dSRL Skrevet 26. april 2005 Forfatter Skrevet 26. april 2005 Du er rimelig godt sikkret mot spyware osv. hvis du har Spybot S&D og Adaware. Du kan jo også prøve Microsoft Antispyware.Så er det jo også viktig å ikke bruke Internet Explorer! Bruk Firefox eller Opera, jeg bruker Firefox i alle fall. Hvilken nettleser bruker du egentlig? IE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå