Harryhoover Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Heisann Jeg har nå trålet forumet opp og ned og ikke funnet noe endelig svar på om det finnes en router med GOD støtte for QoS. Jeg ønsker å ha trådløst nett men dette kan godt løses med en ekstra tråpdløst aksesspunkt, og behøver derfor ikke være integrert i routeren. Dette aksesspunktet bør være 54Mbps..... Jeg ser at mange (de fleste?) sliter med sine routere og da spesielt forholdet mellom det trådløse nettverket og kabelnettverket om man aktiverer QoS. Min "drømmerouter" skal ikke ha slike problemer og den skal (MÅ) støtte QoS både på inn og ut datastrøm. Jeg har i dag Telenors 2048/256 linje og sliter til tider med mitt Telio IP telefon abb. fordi det ikke er enkelt å sørge for at 5 stk PC'er ikke overbelaster min stakkars linje. Routeren bør/må ha støtte for QoS både ved valg av IP adresse, port nummer/range og applikasjonsbasert valg. Om noen har GODE erfaringer med sin router eller har lest en test tar jeg i mot forlag med åpne armer. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har dette problemet................. Jeg har så vidt tittet på denne : D-Link DGL-4300 men kan ikke finne ut hvordan denne støtter pakkeprioritering......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå