Gå til innhold

IBM Thinkpad Operativ System problem.[Fikset]


Anbefalte innlegg

Jeg skulle formatere XP, gikk fint. Men jeg får det ikke inn igjen. Får en "error" System error, når jeg skal begynne og loade os, og fortsette installasjonen. Har prøvd 4 forskjellige XP cd'er-

 

Men Suse funker, win2k funker. Men ikke XP.

 

Det er en IBM Thinkpad maskin det er snakk om.

 

Noen idér?

 

:cry: typisk meg, måtte teste dette rett foran eksamen :o

 

Har prøvd å installert win2k, og så brukt XP cd til å oppgradere. Da blei jeg ferdig med selve installasjonen, men dog. Fikk en error igjen når jeg skulle starte første gangen.

 

Edit: jaja, er fiksa nå, måtte ha sp2 for å kunne instalere det.

Endret av ^Gimli^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du first boot device på CD rom? Hvis du har det og ikke endrer til HD så kan det kræsje, har vært borti det, det ble bare stående å starte installasjonen på nytt og på nytt.

 

At du får feilmeldig etter å ha innstallert bare Windows er ikke så rart, masse bugs som bør lappes med windows update og manglende drivere.

Lenke til kommentar
Har du first boot device på CD rom? Hvis du har det og ikke endrer til HD så kan det kræsje, har vært borti det, det ble bare stående å starte installasjonen på nytt og på nytt.

 

At du får feilmeldig etter å ha innstallert bare Windows er ikke så rart, masse bugs som bør lappes med windows update og manglende drivere.

Er slikt at det kommer opp automatisk når jeg har inni boot cd. "Vil du boote fra cdrom, trykk en tast" det gjør jeg når jeg skal installere. Men når den har begynt å installere skal jeg jo ikke det.

 

Hvis jeg trykker det da. Så starter installasjonen på nytt igjen.

 

Leste litt i en readme om at dem har passord på diskene. Men jeg får jo installert noe, men ikke XP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaja, fikk nå ringt support, fikk beskjed om at det ikke kunne installers xp uten sp2, så jeg fikk recovery cd'er (2 hele uker etter jeg bestilte) og ikke bare en, men seks stk.

 

Jaja tenkte jeg, og satte i gang, men vet du hva? den funket jo seff ikke, får opp en error.

 

Hva faen som er vitsen med å lage til slike dumme systemer? kan dem ikke bare gi deg en driver cd, og en XP cd og du er i gang? fy faen altså. ALDRI MER IBM!!!!

Lenke til kommentar

For litt sidan var eg borte i eit liknande problem då vi skulle installere windows XP på ein thinkpad. Det viste seg at maskina var litt ustabil grunna ein gammal batteripakke så når ein tok ut batteriet og kun brukte straumadapteren gjekk det bra. Fekk same problemet då vi prøvde å installere windows 2000 også, så det er jo ikkje heilt likt ditt tilfelle.

 

Denne feilen kom opp (riktignok ganske kryptisk) då eg gjekk inn på IBM sin easy setup og køyrte ein sjølvtest på maskina. Hold inne F1 medan du slår på maskina for å få opp biosen/easy setup og gå så på "test". Dersom du får opp nokon feil er det berre å google så kanskje du får noko fornuftig ut av dei.

 

Lukke til!

Lenke til kommentar

Hm.. Prøvde å ta ut batteriet så installere, men nada. Samme feil, samme error, står noe om nfts. og en url til cd-rom plasseringen av fila.

 

Og finner ikke noe easy setup der inne.

 

Prøver å få disken om til fat, for å se om det hjelper, siden den var i fat når jeg fikk den, og jeg får en nfts error.

 

Men det funka jo ikke. Kjipt

Endret av ^Gimli^
Lenke til kommentar

Det kan være en ide og oppfriske MBR seksjonen på harddisken, hvis du ikke har gjort det. (jeg er egentlig ikke siker på om XP installasjonen tar seg av dette). Uansett, jeg gjør alltid dette på disker som kan ha hatt flere OS eller virus osv. Starte i DOS og skriv inn

 

fdisk /mbr

 

(Mellomrommet er viktig).

 

Håper dette ikke virker for dumt.

Lenke til kommentar
du booter fra IBM rescue & recovery disken ikke sant? Hva velger du når du kommer inn i rescue & recovery menyen?

 

Se forøvrig Thinkpad forumet for mer detaljert informasjon. Overbevist om at du kan få hjelp der.

 

EDIT: La til URL

 

Nei, den disken har jeg ikke mer, så jeg booter fra cd'n jeg fikk fra IBM. formaterte alt som sagt, tenkte at jeg kunne bare installere som vanlig etterpå, men neida. For sjekke thinkpads forumet jeg da.

Endret av ^Gimli^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...