Gå til innhold

minnekort på Sony DCR-pc350


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

En kammerat har kjøpt seg Sony DCR-pc350.

Og han har ikke så veldig mye peiling på annet enn å filme.

Så derfor spør jeg dere:

Er det mulig å filme dirrekte til minnekortet på dette kameraet?? eller må man bruke kasett?

(selvsagt fordel å bytte ut standar 16mb minnekort da! hehe)

Håper noen kan svare på dette! :)

 

Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1x miniDV = 13GB = 1time spilletid

 

Det sier seg selv at om du velger å bruke flash-minne, blir dette fryktelig dyrt, og jeg skjønner ikke grunnen, når man først har kjøpt pc350.

 

Det skal også sies at på minnekort filmer pc350 kun i VGA oppløsning, altså skikkelig dritt, for å si det pent..

 

Eneste grunnen til at det er inngang for memorystick er jo for å kunne ta bilder. Har man et så bra kamera, så bruker man film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når man filmer på memory stick kjører kameraet med en dårligere kvalitet. Men det betyr også at man IKKE trenger 13G pr time video... Det gjelder kun i miniDV format full kvalitet.

 

Hvor mye som egentlig kreves av minne pr min vet jeg ikke eksakt, men det er betydelig mindre enn 13G pr time.

 

Mener å huske at man kan justere kvaliteten litt opp eller ned ved filming på memory stick.

 

Må jo likevel se meg enig at jeg ikke ser poenget med det da det tross alt er et miniDV kamera.

Lenke til kommentar

Jeg har samme kamera og en 512 Mb minnebrikke. På den kan jeg ta opp ca 1 time og 15 min med video i størrelsen 320x240 (VGA??).

 

Kvaliteten er jo langt fra den samme som med MiniDV-kassett - men fullt brukbart til ting du skal legge ut på nettet eller sende via mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...