Gå til innhold

Ny gaming pc, ser denne grei ut?


Anbefalte innlegg

Snart er det konfirmasjon og da kan det hende at jeg får noen lapper. Jeg har nå en over tre år gammel pc med dårlige specs. Så jeg tenkte at nå er det på tide med en ny spill pc. Jeg skal kjøpe pc'en hos netshop.no og bruker dette som utgangspunkt for byggingen. Det er jo bra at jeg slipper å bygge den selv siden jeg ikke kan noe om slikt. Jeg har satt opp dette på internetten på samme side:

 

Cooler Master Cavalier Kabinett CAV-T01-UK Sort Alu/Stål u/ power ATX

Thermaltake Total Watts Viewer 20/24pin TWV 480 Silent Purepower Serie

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte Socket 939 512KB cache "Winchester"

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC Socket 754/939/940 - AMD64 4000+

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1)

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.8 8MB cache

PowerColor RadeonX800XL 256MB GDDR3 PCIe Vivo, Dual DVI, retail

Pioneer DVD-Brenner Double layer 16x 16x , 24x CD-RW, DVR-109 Bulk sort

Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175)

 

PRIS: 11938,-

 

Jeg skal ikke overklokke siden jeg heller ikke kan noe om dette. Jeg regner med at dette virker greit til spill som half life 2, act of war og battlefield 2. Er det noen som har testet pc bygger greiene hos netshop? Hva koster det for frakt? Og hvor lang tid tar det før pc'en kommer?

 

EDIT: Glemte å spørre om strømforsyningen er for kraftig og om dere anbefaler en annen fra samme side som utgangspunktet.

Endret av St.Jimmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående strømforsyning, så tror jeg ikke du kan få for "stor" strømforsyning, jo større jo bedre..

 

Produksjontiden er vel noen dager, + testing. Frakt aner jeg ikke, men hva med å ringe dem å spørre? Er det noe jeg har fått med meg, er det at folka på Netshop er gode på service..

 

Og til slutt:

 

Du sier du ikke skal overklokke? Hva i svarte skal du da med et DFI-kort?

 

Jeg hadde heller satset på et NF4 kort fra ASUS eller MSI, eller evt. GigaByte, da er det mindre sjanse for å få en ustabil maskin med et hovedkort som svikter etter en uke iallefall..

 

Og angående akkurat det, regner med at jeg får en masse folk på nakken nå :innocent: , men min oppfatning av DFI er at de kan overklokkingsvennlige hovedkort, med spenninger som kan få både CPU og RAM til å svette, men ikke mer enn det..

 

 

 

@ ALLAH : Hold kjeft, slike kommentarer trenger vi ikke her! Du rapporteres herved.

Lenke til kommentar
Angående strømforsyning, så tror jeg ikke du kan få for "stor" strømforsyning, jo større jo bedre..

 

Produksjontiden er vel noen dager, + testing. Frakt aner jeg ikke, men hva med å ringe dem å spørre? Er det noe jeg har fått med meg, er det at folka på Netshop er gode på service..

 

Og til slutt:

 

Du sier du ikke skal overklokke? Hva i svarte skal du da med et DFI-kort?

 

Jeg hadde heller satset på et NF4 kort fra ASUS eller MSI, eller evt. GigaByte, da er det mindre sjanse for å få en ustabil maskin med et hovedkort som svikter etter en uke iallefall..

 

Og angående akkurat det, regner med at jeg får en masse folk på nakken nå :innocent: , men min oppfatning av DFI er at de kan overklokkingsvennlige hovedkort, med spenninger som kan få både CPU og RAM til å svette, men ikke mer enn det..

 

 

 

@ ALLAH : Hold kjeft, slike kommentarer trenger vi ikke her! Du rapporteres herved.

Hvor har du det fra at DFI lager hovedkort som svikter etter en uke? Stabilitet er jo en av de viktigste tingene om man skal overklokke, og etter det jeg har fått med meg er dette absolutt et bra hovedkort enten man skal overklokke eller ikke. Om man skulle ønske å velge et annet hk må det vel være på grunn av prisen.

Lenke til kommentar

En av disse:

 

OCZ ModStream strømforsyning 450W

- 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA

 

OCZ ModStream strømforsyning 520W

- 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA

 

OCZ PowerStream strømforsyning 420W

- 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

 

OCZ PowerStream strømforsyning 420W

- 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

 

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

- 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

 

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

- 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

 

OCZ PowerStream strømforsyning 600W

- 20/24pin BTX, Ultra Quiet m/Active PFC

 

Thermaltake Silent strømforsyning 360W

- Silent Purepower Serie

 

Thermaltake Silent strømforsyning 360W

- Silent Purepower Serie Sort Xaser

 

Thermaltake Silent strømforsyning 410W

- 20pin Silent Purepower Serie W0037RE

 

Thermaltake Silent strømforsyning 420W

- 20pin Silent Purepower Serie

 

Thermaltake Silent strømforsyning 480W

- Silent Purepower Butterfly Sort

 

Thermaltake Silent strømforsyning 500W

- 20/24pin Silent Purepower Serie Sort

 

Thermaltake Silent strømforsyning 560W

- 20/24pin Silent Purepower Serie Sort

Lenke til kommentar

Offtopic:

 

WÆÆÆH, det er SURRE Sprett, ikke snurre.. :hrm:

Ok, ser du har rettet opp i det nå..

 

Ontopic:

 

@ pr0xy H4xx0r:

 

I utgangspunktet ville trådstarter ha en evt. annen PSU fra samme side, altså Netshop, men jeg tror ikke du er så langt ute på landet der, med den bzerken fra microplex. Det er billige men kraftige strømforsyninger.

 

Men fra netshop ville jeg ha funnet en til rundt 1000,- eller mer, med minst 500w, for den kan du uten problemer ta med i en eventuell fremtidig oppgradering.

 

Jeg mener at noe av det dummeste du kan gjøre, er å spare på strømforsyningen.

Det finnes nok av dem der ute med f.eks. Q-Tec kabinett med original 350w PSU, som klager over ustabil maskin. :roll:

 

@ ^ViFtA^:

 

Det kan hende at DFI har skjerpet seg med NF4-baserte kort, men har lest en del erfaringer om kort fra dem tidligere.. (NF2 og NF3)

 

Innspillet mitt baserer seg altså ikke på egne erfaringer, jeg har aldri tatt i et DFI-kort engang, men det har den enkle grunn at de ikke virket stabile nok.

 

Men jeg mener fortsatt at det blir litt "overkill" for en som absolutt ikke skal overklokke.. Og enig med deg om prisen, den er for drøy.. :ohmy:

 

 

Og tilslutt:

Er det ingen som leser hva trådstarter har skrevet? Han skal få PC'en bygget av Netshop, skal han da kjøpe en masse deler av komplett, microplex o.l., og få dem sendt til folka på Netshop for å få dem montert?

 

Så St.Jimmy, kjøp det kingston-minnet du, da jeg mener det er bedre med hvass RAM, som kan kjøres på lave timinger ved standard frekvens (PC3200), enn en masse RAM med høye timinger..

 

Som de fleste vet, trives Athlon64 best med lave timinger.

Lenke til kommentar

Siden du sa jeg kanskje burde bytte ut hovedkortet med et biligere så er disse et av valgene, noen er ikke så my biligere.

 

 

 

Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X

- ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe

 

Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250

- ATX/S-ATA/Dual-LAN/8ch-LYD/1394B/

 

Abit AV8 Hovedkort Socket 939

- K8T800, SATA,Gb LAN, ATX, Dual DDR ch

 

Abit AV8-3RD EYE Hovedkort Socket 939

- K8T800, SATA,Gb LAN, ATX, Dual DDR ch

 

Asus A8V Deluxe/WIFI-g K8T800PRO S-939

- ATX , ATA/SATA, GbLAN, Raid, 7.1 lyd

 

MSI K8N NEO2 Platinum nforce3 250 Ultra

- ATX/S-ATA/GB-LAN/Dual DDR

 

Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

- ATX , S-ATA, GbLAN, Dual-DDR, PCIe

 

MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

- ATX/S-ATA/GB-LAN/Dual DDR

 

Abit AN8 Hovedkort for S939

- nForce4, SATA, GbLAN, PCI-E, ATX, FW

 

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

- ATX ,4x S-ATA2,DualGbLAN, Dual-DDR, PCIe

 

MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra

- ATX/S-ATA/2XGB-LAN/Dual DDR

 

Asus A8V-E Deluxe Hovedkort S939

- PCI-E K8T890, SATA, GbLAN/W-lan, PCIe

Lenke til kommentar

Tja, det kommer litt an på hva som er med i bundelen og sånt, men gå gjennom lista di en gang til, og plukk ut de hovedkortene med nForce3 chipset, hvis du ikke skal ha AGP da..

 

Og du bør også ta vekk de med VIA chipset, da hovedkort fra dem generelt har en heller dårlig IDE-ytelse (treg harddiskontroller).

 

Da sitter du ikke igjen med så mange alternativ, prøv å lese noen tester, finn ut hva som er med i bundelen, og sist, men ikke minst prisen.

 

Da skulle det være kurant å finne et hovedkort du kan trives med i noen år framover.

 

Men som du sikkert skjønner, velg et med nForce4, da disse kortene har en veldig bra ytelse.

Lenke til kommentar

Enig med Surre her, kjøp den kingston rammen. Grunnet dens sterke timing på original frekvens fungerer den meget bra på AMD 64 system. Jeg kjøpte samme minnet og det fungerer fett. Prøvde med noe billig ram i systemet mitt (skulle teste for en kompis) og jeg merket klare forskjeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...