bleidd Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg bruker DVD-profiler for katalogisering av filmene mine. Det programmet er jeg meget fornøyd med, spesielt funksjonen der man bare taster inn tallet i strekkoden for å legge inn filmene. Selskapet som lager DVD-profiler har ikke noe tilsvarende program for CD-er. Er det noen som vet om noen gode slike programmer? Bør ikke koste mer enn 150-200 kroner.
karasjok Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg har skanna alle filmene mine i relativt høy oppløsning, 350-400 dpi, både forside og bakside. Bruker Photoshop Elements 2.0 for å lage en minikopi av selve coveret, dvs 2 kopier bare i mindre oppløsning. Bruker Adobe Acrobat 7.0 PRO for å lage en katalog med de småe bilden øverst, med link på selve bildet til en større høyoppløselig versjon. Og en ny link til selve filmen. Hørtes litt simpelt ut men er man kreativ så vil katalogen faktisk se ganske bra ut. Og hva er vel bedre enn å se på orginal coveret i høyoppløsning? Har litt lyst til å lage en "DVD katalog" flash html side, er bare ikke så utrolig flink med flash enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå