Nesquick27 Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg skal gå til anskaffelse av nytt kamera. Etter å ha lest en del tester og prøvd å sette meg inn i mylderet av kameraer har jeg kommet frem til at jeg skal kjøpe enten Ixus 700 eller Nikon 7900. Begge kameraene er veldig spennende. Her i formuet virker det som det er mange som har god peiling på kamera. Er det noen som kan komme med noen anbefalinger om hva jeg bør velge? Hvilket kamera er best totalt sett? Jeg setter utroig pris på tilbakemeldinger! Det er sikkert mange lesere av forumet som lurer på det samme!
Black Star Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Søk etter "Ixus 700" og "Coolpix 7900" her i forumet, så får du mange treff. Står masse erfaringer og anbefalinger rundt omkring her. Personlig liker jeg Coolpix 7900 best (se grunn i andre tråder), men også Ixus 700 kommer langt opp på min liste over gode kamera (nummer to vil jeg påstå).
Black Star Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Liker ikke enkeltstående tester, men begge disse kamera fikk skryt for bildekvaliteten i TV 2 Hjelper deg nå nettopp. Ixus 700 vant, Coolpix 7900 på tredje plass (slått av HP fordi den var så billig). Coolpix 7900 kom ikke helt opp til første plass fordi den var litt vanskelig å bruke, og kan forsåvidt være enig i at den kan virke litt kronglete første gang man ser baksiden på det. Men man venner seg fort til det, og at det er litt flere knapper bak gjør jo bare at flere funksjoner er tilgjengelige med ett knappetrykk, og da bruker man kameraet mye mer fornuftig så fort man har lært seg det å kjenne.
Nesquick27 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Tusen takk for tilbakemeldingen Afseth. Ser man på bildekvaliteten, er det da noen nevneverdig forskjell på disse to kameraene?
Black Star Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Begge har meget god bildekvalitet, og ser man bort fra at Coolpix'en kan lyse opp mørke partier automatisk og fjerne røde øyne i etterkant, tror jeg ikke du vil se forskjell. Sjekk testen av disse på Din Side. Har ikke sjekket den selv, men der ligger det visst bilder tatt med begge kameraene.
Nesquick27 Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Skrevet 2. mai 2005 Da har jeg kjøpt meg nytt kamera. Valget falt på Nikon Coolpix 7900. Det var med stor spenning at jeg åpnet esken og tok kameraet i nærmere øyesyn. Og jeg ble ikke skuffet. Kameraet i svart utførelse ser utrolig bra ut. Faktisk noe av det bedre jeg har sett. Bildene ser også veldig bra ut. Har ikke fått testet kameraet så mye enda, men dette ser utrolig lovende ut! Gleder meg til å forevige sommerens gode minner med dette utrolig stilige kameraet!
Black Star Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Da kan du jo også glede deg over at det nå nettopp vant TIPA awards, en prestisjetung award som deles ut i diverse kategorier. Best D-Compact Camera: Nikon Coolpix 7900The Nikon Coolpix 7900 incorporates several new features which make it the ‘Best Digital Compact Camera 2005’. The DLighting function adds light and detail to dark areas of shots, while leaving brighter areas unaffected. The In-Camera Red-Eye Fix function automatically detects and corrects red-eye in flash photos. The most innovative new function is Face- priority AF, which can automatically sense the presence of a human face in the frame and sets accurate focus accord ingly.
Nesquick27 Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Skrevet 4. mai 2005 Så gøy! Det bekrefter at jeg har gjort et godt valg! Når jeg får testet kameraet litt mer skal jeg legge inn en erfaring på produktguiden
mort603 Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Godt å se at jeg har valgt rett :!: Jeg venter på 7900 nå fra fotomagasinet!
Nesquick27 Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Skrevet 10. mai 2005 Dette kameraet kommer jeg til å bli veldig glad i! Kan anbefale det til alle!
nils_301 Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Heisan Her er endå ein fersk Coolpix 7900 brukar. Har akkurat kome heim frå byd´n med min juvel. 3980,- inkl 256Mb kort. Batteriet står i laderen i eitt døgn etter anbefaling fra forretningen (stønn... lenge å vente) Gler meg som ein unge på å begynne å klå på det. Har hatt IXUS grunnmodell i 4,5 år så det var på tide med fornying... God foto-pinse!!
Black Star Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Ingen grunn til å lade batteriet et helt døgn... det er bare en myte. Når laderen sier at batteriet er fulladet, så slutter laderen å lade. Lad det til det er fullt, ta det ut og sett det inn i laderen igjen bare for å være sikker på at det er fulladet (lader da gjerne 10-15 minutter til). Eneste du må huske på, er å lade helt ut og helt opp de første 5-6 gangene slik at kameraet oppnår maks kapasitet, for det har det ikke helt i begynnelsen. Så det er bare å begynne å bruke kameraet når laderen sier at batteriet er fulladet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå