Gå til innhold

ikke nett, hvilken driver? - Toshiba S1400-153E


Anbefalte innlegg

En kamerat har skaffet seg en brukt bærbar (Toshiba S1400-153E), og formatert og installert windows xp på den. Problemet er bare at det ikke går an å komme på nett.. Når nettverks ledningen puttes i reagerer den ikke.

 

Sjekket den norske Toshiba siden, der fant jeg den riktige modellen. Men er usikker på hvilken driver jeg trenger til dette... Kan det være LAN driver?

 

Det hadde selvsagt vært mulig å kjøpe et eksternt nettverkskort, men hvis problemet kan ordnes ved bare å skaffe en driver er jo det bedre...

 

Er det noen som kan hjelpe?

Endret av Crozzfire
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

lite tips ved henting av drivere til pcer (spesiellt bærbare)

 

Hver bærbar har ett navn i form av ett nummer eller lignende

(f.eks Dell LatitudeTM D610 )

 

Har du funnet ut hvilken leverandør maskinen stammer fra så gå til deres nettsider, hver leverandør har litt ulike måter å finne drivere på men som regel kan disse søkes (bruk da maskinnavnet)

 

 

 

I ditt tilfelle er det LAN(local area network) driveren du skal bruke.

Innstaller gjerne de driverne du finner til den bærbare du har, da dette er ofte chipsett med integrert lyd/usb/forewire/skjermkort osv

Lenke til kommentar

hva heter maskinen din?

litt lettere å hjelpe til finne drivere da

Ah, trodde deg kom greit fram.. Er snakk om samme som i åpningsinnlegget.

 

Toshiba Satellite S1400-153E

 

Har sett på toshiba.com, uten mye hell. Finner drivere, men dem funker heller dårlig.

Lenke til kommentar

hva heter maskinen din?

litt lettere å hjelpe til  finne drivere da

Ah, trodde deg kom greit fram.. Er snakk om samme som i åpningsinnlegget.

 

Toshiba Satellite S1400-153E

 

Har sett på toshiba.com, uten mye hell. Finner drivere, men dem funker heller dårlig.

heisann, hva mener du med at driverne funker dårlig? Blir de installert og vises i Device Manager? Så er det vel kanskjen snakk om å finne riktige instillinger.

Hvis de ikke vises, er jo spørsmålet om du har funnet helt riktige drivere til den modellen og det OSet. Hva heter filen du lastet ned, og hvor fant du den? Har du sett hos Toshiba.no der du laster ned filer? Det er jo en teoretisk mulighet for at det kan være forskjeller i hardwaren i forskjellige deler av verden.

Lenke til kommentar

heisann, hva mener du med at driverne funker dårlig? Blir de installert og vises i Device Manager? Så er det vel kanskjen snakk om å finne riktige instillinger.

Hvis de ikke vises, er jo spørsmålet om du har funnet helt riktige drivere til den modellen og det OSet. Hva heter filen du lastet ned, og hvor fant du den? Har du sett hos Toshiba.no der du laster ned filer?  Det er jo en teoretisk mulighet for at det kan være forskjeller i hardwaren i forskjellige deler av verden.

Nei altså, jeg får ikke innstallert driverne jeg lastet ned fra toshiba.no..

 

http://support.toshiba-tro.de/tools/Satell...-drv/lan-63.zip er driveren jeg lastet ned.

 

Lar jeg den lete etter drivere i den mappen jeg extractet filene til, finner den ingenting.

 

Hadde jeg bare funnet spesifikasjoner for pc'n så hadde jo ting blitt enklere også, men jeg aner ikke hva nettverkskortet heter, eller produsent.

 

Gjelder forsåvidt grafikkortet også, dog har jeg ikke lett så mye etter drivere til det. Men om noen finner noe så (i hovedsak til nettverkskortet) så hadde jeg blitt glad :)

Endret av dain
Lenke til kommentar

Virker litt rart. Er maskinen kjøpt i Norge? Uansett, kanskje du kunne prøve å gå til en side som har bedre oversikt over tilgjengelige filer. F.eks pleide toshiba.ca å være bra. Se under support osv. Teoretisk er det mulig at du finner noe annet der, og at det virker.

Lenke til kommentar
Virker litt rart. Er maskinen kjøpt i Norge? Uansett, kanskje du kunne prøve å gå til en side som har bedre oversikt over tilgjengelige filer. F.eks pleide toshiba.ca å være bra. Se under support osv. Teoretisk er det mulig at du finner noe annet der, og at det virker.

Er kjøpt i norge ja.

Har testet ut alle driverne som kunne minne om LAN/Ethernet-drivere på den siden du linket til nå, uten hell desverre.

Får vel bare fortsette å lete rundt...

 

du prøvde og la den lete inni den windows mappa som var inne i den filen du lastet ned?

 

Jepp.. finner ingenting.

Lenke til kommentar

Når du går til Device Manager, finner du mange "gule spørsmålstegn"? Prøv i så fall å gå ut fra disse. Velg "reinstaller driver" og pek til filene du har pakket ut. . (ifall du hittil har gått ut fra menyen om "funnet ny hardware" ved oppstart).

Ellers kan det jo være en teknisk feil ved kortet. Hadde du fått tak i den originale reinstallasjons CDen, hadde det sef vært enkelt...

Lenke til kommentar
Når du går til Device Manager, finner du mange "gule spørsmålstegn"? Prøv i så fall å gå ut fra disse. Velg "reinstaller driver" og pek til filene du har pakket ut. . (ifall du hittil har gått ut fra menyen om "funnet ny hardware" ved oppstart).

Ellers kan det jo være en teknisk feil ved kortet. Hadde du fått tak i den originale reinstallasjons CDen, hadde det sef vært enkelt...

Gult spørsmålstegn ved skjermkort og nettverkskort, og det er der jeg har gått ut ifra, ja.

Meget mulig det er kortet det er noe galt med, men hadde hvertfall håpet å finne de rette driverne så jeg kunne få sjekket det.

Lenke til kommentar

Fant noe på toshiba.no

 

Beskrivelse:

Network Device Switch This application is for selecting one network device on your system and preventing inconsistent routing table problems on TCP/IP network. It can also easy to select the network device which you want to use at any given time.

 

Kunne jo prøvd å legge inn det, skjønner ikke at det skulle løse problemet da men skader ikke å prøve. LINK

 

Kan også prøve å oppdatere bios, LINK

 

Det gjør du isåfall på eget ansvar og biosen fant jeg ved å finne fram til denne maskinen: Toshiba Satellite S1400-153E

 

 

Edit: HER er forresten "Display Drivers"

 

 

BKB

Endret av BKB
Lenke til kommentar
Fant noe på toshiba.no

 

Beskrivelse:

Network Device Switch This application is for selecting one network device on your system and preventing inconsistent routing table problems on TCP/IP network. It can also easy to select the network device which you want to use at any given time.

 

Kunne jo prøvd å legge inn det, skjønner ikke at det skulle løse problemet da men skader ikke å prøve. LINK

 

Kan også prøve å oppdatere bios, LINK

 

Det gjør du isåfall på eget ansvar og biosen fant jeg ved å finne fram til denne maskinen: Toshiba Satellite S1400-153E

 

 

Edit: HER er forresten "Display Drivers"

 

 

BKB

Fikk lagt inn displaydriverne om ikke annet, men nettverkskortet funker like dårlig.

Men takk for forsøket hvertfall. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...