Gå til innhold

Oppgradering fra ixus 400 til 700?


Anbefalte innlegg

Jeg har fra før et ixus 400 som jeg vurderer å bytte ut på grunn av at det har kommet vann bak lcd skjermen og at den er litt småhærpa generelt. Hvis det er verdt å kjøpe et nytt i forhold til generell ytelse og bildekvalitet vil jeg helst oppgradere til ixus 700 siden jeg da kan bruke det gamle minnekortet og batteriet (tror jeg :hmm: ). Ville satt pris på noen anbefalinger evt. erfaringer fra dette kameraet siden det er såpass nytt i markedet.

 

En ting jeg legger mye vekt på er om det er mye bildestøy på grunn av megapixlene? Takker for all hjelp/tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet er såvidt jeg husker likt på Ixus 400 og 700, men mens 400 bruker CF-kort, bruker 700 SD-kort. Ixus 700 er mye raskere enn 400, er mindre og har større skjerm, men jeg har ikke sett noen sammenlikninger av bildene fra de to, så det skal jeg ikke uttale meg noe om.

 

Et annet alternativ til omtrent samme pris, er Nikon Coolpix 7900. Personlig synes jeg bildene fra Nikons kompaktkameraer blir bedre enn fra Canon Ixus, men det er en smaksak.

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke bruke samme batteri heller. Så vidt jeg husker er også dette annerledes (sjekket det for en kunde en dag).

 

Bildekvaliteten er også meget god, men en liten fiffig lekefunksjon som gjør at du kan bytte om på to farger, eller du kan velge å la alt i bildet bli i gråtoner untatt én spesiell farge. Morsomt.

 

Coolpix 7900 som også nevnes her er også et bra kamera med minst like bra bildekvalitet. Den har også noen greie funksjoner som hjelper til med å gjøre bildene best mulig, blant annet opplysning av mørke partier i bildet, anti-røde øyne funksjon som faktisk virker for en gangs skyld og face-priority AF som innebærer at kameraet automatisk finner evt. ansikt relativt nær kameraet og stiller fokus på det (om du ønsker).

 

Samme hvilket du velger av disse to, vil du bli fornøyd. Ta det du liker best.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Selv om jeg skal vente til jeg ser noen sammenlikninger fra de to (ixus 400 og 700) tror jeg nok jeg vil gå for ixus 700. Rett og slett fordi jeg liker ixus serien og har gjort med vant med designet og måten de fungerer på. :thumbup:

Endret av DarkShadawg
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker deg Ixus 700 kameraet, og liker tidligere modeller i denne serien, har jeg bare en ting å si...

 

Løp å kjøp!!!

 

Ett meget godt kamera som du helt sikkert blir fornøyd med. Det er minst like bra som Ixus 400 på alle områder, og bedre på de fleste. Blant annet er det veldig kjapt på utløseren og kjapp i oppstart. Bildekvaliteten er det ingenting å utsette på, og designet er også kult. Får mer og mer sansen for kameraet jo mer jeg leker meg med det i butikken.

Lenke til kommentar

Det ligger test av både Ixus 700 og Nikon 7900 på Dinside.

Der kan du se støynivået ved de forskjellige ISO verdiene også. Synes støynivået på Ixus 700 ser overraskende bra ut. Vurderer selv å gå fra Ixus 500 til 700 pga hastigheten og skjerm størrelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...