Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote access via telefonlinjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem når det gjelder fjernstyring av pc via telefonlinjen. Hva skal jeg sette opp (og hvordan...) for å få dette til å funke? Har installert VNC, men får ikke til selve oppkoblingen. Bruker WinXP Pro...

Flott hvis noen kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å skru av eller konfiguer firewall, hvis du har det.

Sitter du bak NAT må du port forwarde til portene som VNC bruker til VNC serverens lokale ip.

Skriv inn den eksterne IP adressa

Skrevet

Takk er og bukker.

Jeg er ikke bak noen firewall (utenom den i XP....). En pc skal "ringe" opp den andre og så få kontakt med VNC-programmet. Hvordan setter jeg opp denne koblingen?

Skrevet

Windows sin firewall må du skru av eller konfiguere til å slippe gjennom vnc sine porter(tror det var 5800, 5900).

Får å koble opp fra en annen pc trenger du å vite internett IP adressa di(http://www.whatismyip.com/) og laste ned klient programmet til vnc (Viewer for windows), så kjører du i gang viewer på klienten og skriver inn IP adressa til serveren og skriver inn passord hvis du har satt opp det på serveren..

Håper du forsto :innocent:

Skrevet

Takker for gode svar :) , men...

Har gjort følgende:

Installert VNC, konfigurert programmet og porter på FW, satt opp kobling for innkomne anrop i XP (med modemet som "svarenhet"), og satt opp modemet til å svare på innkomne anrop.

Fortsatt funker det ikke :(

Noen som vet hvordan en skal konfigurere et Billion ISDN PCI-kort til å motta samtaler riktig (f.eks. på tlf. 12 34 56 78)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...