n0ob Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 jeg har en iso fil som jeg skal skrive ut på en DVD. når jeg skal velge den i Nero får jeg feilmeldingen: Navnet på iso filen.iso Filnavnet ovenfor er ugyldig. jeg prøvde å åpne den i winiso og winrar men får samme feilmeldingen. det går heller ikke an å forandre filnavnet ved å høyreklikke og velge endre filnavn eller trykke F2. er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å forandre navnet på filen? takk på forhånd.
efikkan Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 Prøv å starte maskinen opp i DOS-modus. Så kan du endre navn på filen.
_Adler_ Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 Det der skjedde også med meg en gang. Av en eller annen grunn måtte jeg gi .iso filen et annet navn og skiftet til noe annet enn .iso. Da kom den samme advarselen som du snakker om. Prøv å starte maskinen opp i DOS-modus. Altså XP har egentlig ikke DOS slik som Windows 98 har, du mener vell sikker modus (F8 under oppstart), eller?
efikkan Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Det der skjedde også med meg en gang. Av en eller annen grunn måtte jeg gi .iso filen et annet navn og skiftet til noe annet enn .iso. Da kom den samme advarselen som du snakker om. Prøv å starte maskinen opp i DOS-modus. Altså XP har egentlig ikke DOS slik som Windows 98 har, du mener vell sikker modus (F8 under oppstart), eller? Ja F8 under oppstart. Eller kan du bruke en innstallasjonsdiskett for win98.
_Adler_ Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Han sa heller aldri at han hadde WinXP? Nei han sa ikke det, men kanskje han har Windows Xp likevell...!? Mange har jo Windows Xp, da.
n0ob Skrevet 17. april 2005 Forfatter Skrevet 17. april 2005 joda jeg har windows XP(home Edition). jeg prøvde den der sikker modus greia men fikk samme feilmelding opp når jeg prøvde å forandre navnet.
Marti Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Prøv NTFSDOS Professional. Dette programmet kan boote i DOS med fulle rettigheter. Dvs. slette, formatere, osv. Først putter du inn diskett 1, og følger instrukser, dermed når programmet ber om det, tar du inn diskett 2. Diskett 3 er unødvendig så lang jeg vet. PS: Du må extracte innholdet til hver sin diskett, og diskett 1 må være MS-DOS bootdisk. Hvis du har problemer, så PM meg, eller post i denne tråden, da problemet gjelder programmet.
n0ob Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 tro det eller ei, løsningen var faktisk bare å reboote maskinen. det virker som om man ikke kan forandre navnet på iso filen etter at man har fått en slik feilmelding. derfor er det bare å reboote maskinen, høyreklikke filen og velge endre filnavn, skulle du/dere få dette problemet. IKKE prøv å åpne filen i winrar/winiso/nero eller liknende program før du har forandret navnet til et som er "gyldig"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå