Gå til innhold

Veldig lav lyd i rear.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har nettopp kjøpt meg ny PC med dette hovedkortet ( ).

 

Bruker Zalman Surround headset og får veldig lav lyd i rear høytalerne..

Prøvd å finne volum innstillinger for dette men det finnes ikke noe volum innstillinger for de forskjellige høytalerne for surround på programvaren jeg fikk med hovedkortet.

 

Aner ikke hvorfor men har noen en teori?

 

"Ps, jeg prøvde volumkontrollen til windows men der var alle volumene for rear, center, front osv på fullt.."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...
Heisann

 

Har nettopp kjøpt meg ny PC med dette hovedkortet ( ).

 

Bruker Zalman Surround headset og får veldig lav lyd i rear høytalerne..

Prøvd å finne volum innstillinger for dette men det finnes ikke noe volum innstillinger for de forskjellige høytalerne for surround på programvaren jeg fikk med hovedkortet.

 

Aner ikke hvorfor men har noen en teori?

 

"Ps, jeg prøvde volumkontrollen til windows men der var alle volumene for rear, center, front osv på fullt.."

4014192[/snapback]

 

Bare så det er sagt... dette Zalman settet fungerer svært dårlig med integrert lydkort....

 

du må huske på at dette headsettt er surround ergo flere høytalere i i headsettet...

 

intregrerte løsninger på hovekort er svært dårlige med sammenligning av kort du får kjøpt..

 

Mange sier at Zalman headsettet er dårlig i lyd kvalitet of surround... men mange av disse er "sikker"i sin sak når de har et creative live lydkort..eller audigy(1) i maskinen...jaja...

 

Har nå bestillt creative xfi-elite pro og dette zalman headsettet ...skal nok se at zalman fungerer bedre da.... ettersom dette lydkortet har mye bedre støtte for flere høytalere og bedre output av lyd en hva alle andre kort har...

 

Det er også sagt i veldig mange tester at disse hodesetthøytalerene krever et godt lydkort...altså ikke noe intregrert tull.....

 

Skjal bli moro å prøve disse....hvis det skulle gå dårlig har jeg alltids mine gamle senheiser HD 500.

 

konklusjon:

 

tror lydkortet ditt er for dårlig...

 

uansett du kan prøve å gå til produsentens hjuemmeside ogf sjekke etter oppdateringer av både drivere og software....

 

og

 

ER du sikker på at lydkortet på hovedkortet støtter flere lydkanaler...og at hvis det gjør det, at det da ikke er virtuelt....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...