Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nett med D-Link ruter (DI-624)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått alle maskiner i huset koblet opp med den nye D-Link ruteren min. Men stadig vekk får jeg opp, både på laptop OG kabel pc'ene, at "nettverkskabel er koblet fra" bare et lite øyeblikk rett før den popper inn igjen og sier lokal tilkobling er tilkoblet.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gjort.. Noen som kommer på en åpenbar feil`som gjør dette? den kutter ut i et sett.. for deretter å koble seg på igjen med en gang

Skrevet

Du har muligens fått en router som ikke har helt frisk firmware . Oppgrader firmwaren til siste versjon i følge din revisjon av DI-624 og denne henter du på DLink sine sider på nettet .

Skrevet

Da villet jeg prøvet å hard reset routeren for så å loade siste firmware på nytt . Hold inne reset knappen mens du setter inn strømmen og ikke slipp før det er gått 15sekunder .

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Har samme problemet her nå.. Skal også laste ned nyeste firmware og sjekke om det løser seg.

Edit: Dette hjalp svært lite. Faktisk kommer ingen maskiner på trådløst nettverk etter oppgraderingen. "Begrenset eller ingen forbindelse" står det. Maskinene får ikke tildelt IP fra ruteren, etter litt nærmere undersøkelser. Hva kan dette være? Har stilt på ALT som har med DHCP å gjøre i ruteren.

Det med bruddene hadde forresten med TKIP i en gammel firmware å gjøre. Overgangene mellom nøkler gikk ikke glatt. Glemte å prøve med AES, hvis der var det på den gamle firmwaren.

Må prøve å finne en firmware mellom dem og se om jeg får til...

Endret av Vandalen
Skrevet

Fikk det ikke til. Fikk ikke tildelt IP over trådløst nettverk.

Dreit i advarslene og lastet inn amerikansk firmware (2.50) i stedet for den norske (2.52) som ødela for meg. Nå er alle maskiner logget på og alt ser bra ut. Skal si fra om stabilitet her senere.

Skrevet

Forskjellene mellom amerikansk og norsk firmware er sannsynligvis bare hvilke kanaler som er tilgjengelig for bruk, siden det er ulike regler for dette rundt i forskjellige land.

Skrevet

den norske firmwaren funker for meg,men ikke den standar eller den amerikanske..

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet
Har stilt på ALT som har med DHCP å gjøre i ruteren.

Kanskje det er dette som er feilen... :tease:

Skrevet

Hehe, litt kan jeg da etter all surfingen her på forumet.

Ser ut som det er stabilt nettverk her nå iallfall. Bare tiden kan avsløre noe mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...