Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia router deler ikke ut IP...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ett trådløst nettverk hjemme, med en Netopia server satt opp som DHCP server koblet inn i en zyxel trådløs router. (fungerer som et aksesspunkt)

 

Av en eller annen grunn får ikke pc'n min nede noen IP adresse av Netopia routeren (selv om andre pcer gjør det)

 

 

Jeg har prøvd med en statisk IP, men får likevel ikke noen tilgang til internett...

 

 

Hva kan være galt?

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dns er samme som din, gatway er satt til 10.0.0.1 (noe den er også) - eller skal det være addressen til det trådløse aksesspunktet?

 

Vel, er du sikker på at det er et rent aksesspunkt eller kan det være en trådløs router? I det siste tilfellet må du angi adressen til den trådløse "routeren", ellers så skal det være Netopians Lan interface som skal angis som gateway.

 

For å være sikker, sjekk ip adressene til den trådløse boksen. Er disse ip adressene på samme subnet? Hvis ikke så er det nok en router du har.

 

BTW: Klarer du å pinge lan-interfacet til Netopian fra din PC?

 

Regards

SilverWolf

Lenke til kommentar

det er en trådløs router, men DHCP er skrudd av i den, og da fungerer den vel som ett aksesspunkt? Jeg klarer ikke å logge meg inn i den trådløse routeren på "standard IP" (den oppgitt i manual) etter at jeg skrudde av DCHP.

 

Hvordan vet jeg hvilken IP routeren nå har fått?

 

Klarer ikke telnette netopian fra min pc, og da funker vel ikke ping heller..

Lenke til kommentar

Prøv å sett fast ip på den fungerende pc til 192.168.0.125 (dersom den andre routeren hadde ip i den serien).

 

La nettverksadresse være 255.255.255.0 som den kommer opp med.

 

Sett fast ip i den routeren til 10.0.0.100 og skru av DHCP.

 

Lagre endringer og logg av.

 

Endre så til å motta ip-automtisk på pc igjen.

 

Da burde det fungere.

 

...bytes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...